Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #22  
Vanha 30.06.2012, 22:01
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Exclamation

Ei siihen AKK:ta tarvita jos perustatte offille oman keskusjärjestön.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lalli bj40 Näytä viesti
näyttää pahasti siltä että laki on off-roadia vastaan ja että tämä halutaan aika röyhkeillä keinoilla kitkeä pois suomesta tämä siirtokilpi jupakka on varmasti akk ja sml käsialaa ja vasta alku soittoa ""uskon että ennen kun joulupukki oveen koputtaa mietitään miten ensivuoden kilpailut pystytään järjästämään ilman siirtokilpiä ""

koekilvillä ajaminen on myös kiristynyt huomattavan paljon jota poliisi on alkanut innolla ratsaamaan sekä trafin toimesta ylihinnoiteltu koekilpi vakuutuksella 1000euroa vuosi eli sen ottaminen pelkästään off-road käyttöön on hiukan liian kallista


tässä ajetaan off-road suunnistus akk alaisuuteen tai tulee loppu ja voipi olla että akk ei halua tätä alaisuuteensa koska tässä lajissa ei raha liiku ja ilman sitä akk ei tee yhtikäs mitään.
Ensinnäkin AKK tai SML eivät säädä lakeja ja toiseksi nuo siirtokilpimääräykset ovat olleet voimassa jo muutaman vuoden, mutta niitä on valvottu varsin sattumanvaraisesti. Mainitut keskusjärjestöt ovat päinvastoin kuin väität saaneet aikaiseksi sen että verottomilla kisapeleillä on mahdollisuus ajaa kisoissa (siis niissä kisoissa jossa ajetaan yleisillä teillä) Aiempi punakilpikäytäntö (ennen näitä tarrrakilpiä) kaatui siihen, että porukka ei noudattanut kilpiin liittyviä käyttörajoituksia vaan ajeli milloin sattui sellaisiakin ajoja jotka ei liittyneet kilpailemiseen. Nykyisestä verottomien autojen käytöstä rallikilpailuissa (ja tietyin rajoituksin myös AS:ssä) ja kilpikäytännöstä käytiin varsin tiukka vääntö jossa lopulta päästiin varsin tyydyttävään lopputulokseen vaikka kotipaikan kisapaikkakunnan välinen ajomahdollisuus menetettiinkin. Ei tarvii porukan enää ostaa kotimaasta kallista verollista aihiota vaan voi vapaasti ostaa verottoman mistä parhaaksi katsoo.
Ei se AKK kaikkia lajeja itselleen haali vaikka rahaakin niistä mahdollisesti tulis kassaan.(kilpailulupamaksut järjestäjiltä ja kilapilija/toimistijalisenssimaksut kilpailijoilta/seuroilta) Offissahan vain Trial ja Foffi ovat AKK:n lajeihin kuuluvia, muut kuten Offi-suunnistus ja uutena lajina (Suomessa) Officrossi eivät ole edes entistä lajiryhmää kiinnostaneet niin paljoa että olisivat niitä sinne yrittäneet haalia Osaksi varmaan siksi että eivät ole katsoneet Offi-suunnistusta varsinaiseksi autourheiluksi vaikka se sitä minusta onkin. Officrossia ilmeisesti miettivät koska se on nopeuslajina FIAN alainen ainakin Virossa???

Eikä siihen kilpiasiaan välttämättä AKK:ta tarvita kun se niin suurta mörköä monelle edustaa
Kuten aiemmin kirjoitin niin mikäänhän ei estä Perustamasta kilpailuihin keskittyvä Offroadin keskusjärjestö (esim. OffRoad Suunnistus ry jossa jäseninä ovat kaikki suunnistuskisoja järjestävät yhdistykset tai muut tahot) silloin se vastaisi autourheilun valtakunnallista keskusjärjestöä (AKK) jonka kisoissa voisi vaikka (jos Trafin kanssa osataan neuvotella) käyttää verottomia maastureita (katsastuskuntoisia)

Taitaa vaan olla niin, että Offiporukka on niin hajallaan ja niin eripuraista ettei sellaisen perustamisesta tule mitään kun jokaisella on se oma hiekkalaatikko

Viimeksi muokannut Byrocrat : 30.06.2012 22:08
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 23:15 (GMT +2).