Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #6  
Vanha 02.06.2012, 08:59
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.496
Perusasetus

Olen samoilla linjoilla edellisten kanssa: KISS on hyvä periaate tässä asiassa, vaikka mieluusti kaikkea uutta ja erikoista tekniikkaa kokeilenkin. Kytkentään on mielestäni kolme järkevää vaihtoehtoa:

1. Yksi laturi - akut kytketty pysyvästi yhteen
Tämä on paras tapa esimerkiksi kisa-autoon jossa on vain yksi laturi. Itselläni on käytössä tämä.

2. Yksi laturi - akut erotettuna päävirtakatkaisijalla (katkaisija normaalisti kiinni)
Tämä on hyvä jos on tarpeen esimerkiksi jäädä leiriytymään pidemmäksi aikaa ja halutaan varmistaa että auto lähtee vielä käyntiin vaikka hupiakku olisi päässyt tyhjäksi. Erotus onnistuu myös automaattireleellä, mutta en nää siitä juurikaan hyötyä.

3. Kaksi laturia - kumpikin laturi lataa omaa akkua; akut erotettuna päävirtakatkaisijalla (katkaisija normaalisti auki)
Paras vaihtoehto jossa saadaan tarvittaessa ~tuplattua latausvirta ja akkukapasiteetti vinssaussessioihin. Yhden laturin hajoaminen ei keskeytä matkantekoa eikä hupiakun tyhjentyminen estä käynnistymistä.
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
BJ:N lataus Holle Tekniikka & Jutustelu 20 29.11.2010 21:31
psp:n lataus? ärjy Chit-Chat 4 30.01.2010 14:36
hj lataus GENOBI Tekniikka & Jutustelu 3 29.05.2009 21:19
hj lataus proto Tekniikka & Jutustelu 10 06.04.2009 10:51
hj.n lataus hampuusi Tekniikka & Jutustelu 5 25.01.2007 20:35


Sivu luotu: 00:09 (GMT +2).