Vanhemmissa Lyneissä, kuten Cobrat on Öhlinsit vaikka ois vanhakin. Eikä näihin oo pahemmin kukaan iskareita vaihtanut muitakaan. Ski-Doo sit käyttänyt HPG:tä, jotka myös huollettavia. Yamaha sit puolestaan KYB:iä, ja näissäkin sit huollettavia mukana.
Itsellä ollut Lynx aikoinaan Polariksen XCR600 Special (n. 135hp), 3-sylinterinen ja 254mm joustoin, vm -97... Sit hetken aikaa kävi Polariksen XCR400, n. 80hp ja 2 syl, vm. 90 (en ajanut yhtän ku kesällä tuli). Sit Lynx Cobra Racing, johon oli vaihdettu iso rave, eli 670. Tällä tuli ajeltua, ja eikä arvinut kaasupohjassa ajaa yhtään pätkää (kuskin kantti loppu kesken aina). Rukonummeron perusteella tosiaan alkujaan Racin kampe, mikä sit Rovaniemellä kasattu toisin liikkeessä.
Itse mikäli vielä kelkan laittasin (kateltu on, mutta ei oo tullu mielusaa vielä)... Valinta ois vähintään 500kuutionen, purettavin ja huollettavin iskarein. Lynxin Cobra/G-type... Ski-Doon Mx Z... Polariksen XCR 600/700 (600 joko kaks/kolmimukisena vm riippuen) (500 on XC)... Tai sit Yamahan risukeulaset Vmax 500/600... Tai, jossaa niin sit SxR...
Merkit useemmat, kun voi sattua hyvä kohdalle ni merkki ei siis oo se ratkaseva ennään. Nytkin ois ollut Ski-Doon Mx Z:ta 500.nen huolealla hinnalla, muttta liian kaukaa... Ja Polariksen XCR600 (2-syl) ehti mennä ku ois ollut aikaa hakee. Sit myös Lynx G-type Enduro 600 (583:sella Rotaxilla) ehti myös mennä. Polle/Lynx ois tullut osittain ajoon ja ehkä myyntiin vielä näillä lumilla.
Mainitussa Poalriksessani oli jäähdytyselementtiä myös telatunnelin katossa...
|