Ei voi kuin ihmetellä miten yksi mies alinomaan joutuu tällaisiin tilanteisiin

Jos en väärin muista niin muutama vuosi sitten pähkäilit miten hankalan vuokralaisen saisi häädettyä ja nyt ihmettelet kuinka "ilkeä" vuokraisäntä on käynyt (vuokrasuhteen päättymispäivänä) "ilman lupaasi" tarkastamassa omistamansa huoneiston kunnon ennen uuden vuokralaisen sisäänmuuttoa!!
Olen samaa mieltä kanssasi siitä että hänen olisi pitänyt keskustella huoneiston siivouksesta ja ovien uusimistarpeesta ennen kuin on ryhtynyt toimenpiteisiin, mutta se että on käynyt asunnossa sinulle ilmoittamatta ei nyt kovin suuri "rikos" tässä tapauksessa ole eikä varmaankaan johda edes rikostutkintaan vaikka rikosilmoituksen olisitkin tehnyt.
Noista ovienvaihdosta olen sitä mieltä, että en olis ihan varma, että niitä on edes vaihdettu jos ei asiasta löydy mustaa valkoisella. Asiaa on tietty vaikea todistaa muuten kuin käymällä paikalla ja se taas voi olla hankalasti järjestettävissä jollet satu tuntemaan uutta vuokralaista.
Sitten tuosta vuokran hyvityksestä jos lattialämmitys ei ole toiminut vai oliko niin että oli esisäädetty siten että sitä ei päässyt muuttamaan??? Oliko asunnossa muuta lämmitystä eli oliko asunto asuttavissa tuosta puutteesta huolimatta vai peräti asumiskelvoton???

Tuosta sun jutusta sai sen käsityksen että olet tuolla asunut vaikka lattialämmitys ei "kunnolla" toiminutkaan eli äkkiä ajatellen on ollut kuitenkin asuttavissa?? tarkoittaisi että et ole saamassa tuosta puutteesta hyvityksiä.
Vuokratakuuna (kahden kuukauden) olen ainakin meidän vuokralaisilta pyytänyt pankkitakauksen eli vuokralainen tallettaa sulkutilille kyseisen summan jonka vuokraisäntä sitten vapauttaa kun vuokrasuhde päättyy. Vakuuksista voidaan sitten vuokrasuhteen päättyessä tarpeen vaatiessa vähentää lailliset kulut, mutta yleensähän se palautuu täysimääräisenä ja vieläpä korkoineen (kulloisenkin korkoprosentin mukaan) vuokralaiselle (siis jos pankki sattuu maksamaan korkoa ja nykyisin aika vähän jos ollenkaan

)
Jotta säästyisit suuremmilta kuluilta kannataisi ehkä kysäistä vuokralaisten keskusliiton lakimieheltä neuvoja miten tuon "pidätetyn" vuokratakuun kanssa tulee menetellä. Uskoisin että sieltä saat halvimmalla (jollei peräti ilmaiseksi) parhaat neuvot.
vuokraisäntänä 30 vuotta