Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #7  
Vanha 03.12.2011, 22:27
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.332
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76 Näytä viesti
Ja maakaasu 130, biokaasu 140.

Etanoli on sikäli huono polttoaine kun se vaatii rosteriset polttoainelinjat ja muut, mitään köykämiiniosia ei voi käyttää. Scanian etanolimoottorissakin on suuttimissa erikoispinnoite että kestävät käytössä.
Etanolimoottori, eli ottomoottori sytytystulpilla? Noita on monilla eri valmistajilla, esim mersun kaupunkibusseja (kaasulla) löytyy pk seudulta.

Valmet/sisu diesel moottoreista on myös otto-moottori versioita. Ruiskutussuuttimen tilalla on M10x1 kierre sytytystulpalle. Dieselin männistä on sorvattu tavaraa pois, ja puristussuhde taisi olla 9. Noita moottoreitä käytetään maa- tai nestekaasulla.

Ameriikkalaiset käyttää tosiaan diesel moottoreita nestekaasulla (LPG). Tuota joskus mietittiin sisua-palstalla, että kuinka ne sen tekevät.
Vastaa lainaten
 

Luokat
e85, suoraruisku, vesiruiskutus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 19:47 (GMT +2).