Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki
Tuo ilmamassatunnistimen "sorkkiminen" vain pahentaa tilannetta, koska pintaan palanut karsta on siinä piiliuskassa yhtä kovaa kiinni kuin pulverimaali / emali!!!
Ja anturihan on keskitetty 1/100mm tarkkuudella KESKELLE putkea (älä kysy miksi), jotta virtaavan ilman määrä saadaan tarkasti mitattua!
|
Vai että oikeen pahentaa. MITEN ja MIKSI se pahentaa tilannetta?
Miksihän sen puhdistaminen ei sitten minulla pahentanut!? Ja kyllä siitä vaan lähti sitä paskaa pois kun elektroniikan puhdistus-spraylla puhdistin. Miksi anturi tykkää huonoa jos se nätisti puhdistetaan asiaan kuuluvalla kemikaalilla? Eiköhän se karsta siinä aiheuta enempi ongelmia kun mittaa sisään menevän ilmamäärän todellista pienemmäksi.
Idioottkin tietää, että langan/lankojen sorkkiminen mekaanisesti on paha idea, varsinkin tökkiminen pillillä jolloin itselläkin valui kylmä hiki otsalla virheen huomatessani.

Silti ei mitään ongelmia koneen käymisen/käyttäytymisen kanssa (älä kysy miksi!)
Vielä offtopicina, että Fintoysin foorumilla sekä ulkomaalaisilla Toyota foorumeilla kehoitetaan putsaamaan anturi. ZZ-koneissa on pahana tapana MAF paskottua ihan kunnolla. Imuilmanlämpö-anturi ja sit ne kaks ilmamassa-anturi lankaa. Miksi lukemattomat autojen omistajat tekis ko. operaation jos se ois tuhoon tuomittu juttu, häh? Miksi tuulilasissa ois artikkeli jos se ei auttaisi edes vähän:
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/t...arin-puhdistus PLUS monet muut artikkelit. En aikoinaan löytänyt netistä oikeastaan yhtään juttua missä ois kielletty MAF:in puhdistamisen.
Mut mielipiteitä on yhtä paljon ku käyttäjiäkin... voihan se olla että enemmistö on ihan hakoteillä, allekirjoittanut mukaanlukien.