Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TDK
Eli nyt pitäs valita kumman ottas. Sama hinta, molemmat ajettu 500tkm. hoojii -83 ja pajero -92. Molemmat suht vakiokunnossa. Lantikassa ei lukkoja muuta ku ovissa, pajerossa takalukko. Molemmat huoltoautoja, tässä lantikkaa puoltaa se että on 3paikkanen. Normi kakkosautoksi tulossa, mettäteillä kurvailuja tuskin paljoa mettässä. Vaikka jos pajeron ottaa ei varmaan tarvi kuvitellakkaan kivikossa rymytä ilman muutoksia.
Pajero houkuttelis uudemman olemuksen takia(emännän painostuksen...) mutta ajaako tuommosella naama hymyssä vuodesta toiseen ilman kummempia remontteja? Mätäneekö nämä gen2 kuin pahasti? hoojiistä on 2vuotta sitte laitettu kaikki ruosteet...
|
paljon helpommalla ja halvemmalla pääset jos et osta kumpaakaan, etkä mitään vanhaa nelivetokulkinetta. ne on mekaanisia laitteita ja 20 tai 30 vuotta aiheuttaa kulumista kaikkialla tekniikassa, hyvin useasti tällaisia ei ole huolletttu juuri ollenkaan kun ne on niin varmatoimisa ettei ole kuulemma tarvinnut huoltaa.... näin entiset omistajat selittää...
pellit on varmasti paskaa molemmissa, useimmiten ns. ruostekorjaukset ei kestä paria vuotta kauempaa. useampaa hoojiin vaihde ja jakolaatikkoa olen ollut avaamassa ja yhtään ei ole tullut vastaan sellaista joissa ei olisi laakerointi välttämätöntä!!! lienee sama pajeroiden laatikoiden kanssa. purkaamoiden vaihtolaatikot on samanlaista paskaa kuin se hajonnut.
jos et siis rakasta korjaamista, sinulla ei ole lämmintä hallia, sijaisautoa remontin ajaksi, PALJON AIKAA, hyvät hermot ja ennenkaikkea loputtomasti rahaa korjauksiin NIIN ÄLÄ OSTA MAASTOAUTOA!!!!!
sitten jos välttämättä haluat tämän tyyppisen auton niin osta joku aihio josta rakennat kaiken uusiksi niin täten toimimalla saa varmasti luotettavan auton jota osaa korjata ja huoltaa kun on itse sen tehnyt uusiksi. aikaa tällaiseen toimenpiteeseen voi varata pari kolme vuotta. muuten unohda koko juttu, tämä ei ole harrastus vaan elämäntapa. jos metsästät tai muuten tarvitset välinettä metsätiesiirtymiin niin aja henkilöautolla niin pitkälle kuin pääset ja kävele loppumatka, kävelymatka ei useinkaan maastoauton hankinnalla juuri lyhene.