Moron,
Risoo tuo nykydieselien ominaisuus, että hyvin pienillä kierroksilla voimaa ei ole yhtään. Otsikon koneessa ahtopaineet nousevat n. 1400 rpm paikkeilla - sitä ennen ei oikein tapahdu ja sitten voimaa tulee tosi terävällä potkulla. Haittaa tuosta on lähinnä liikkeellelähdössä ja hiljaa möyriessä. Onko moinen käytös normaalia vai onko tässä jotain vikaa?
En mitään murhavääntöä kaipaa noin pienille kierroksille mutta sen verran edes kuin vaparissa.
Onko arvon kollegoilla kokemusta syttyboksin ohjelmoinnista tai lisäpalikoista (lastuista) ja olisko niistä apua? Olen ymmärtänyt, että viimeksi mainituilla on polttoainejärjestelmää rasittava vaikutus jatkuvasti korkealla olevien paineiden vuoksi.
Tai olisiko joku muu kikkakakkonen, esim. jonkun anturin huijaaminen markan vastuksella?
Ahtopaineiden noustessa kuuluu vinkunaa ilman kulkiessa rööreissä. Kuuluuko tätä muillakin vai onko mulla jossain vuoto?
t. Make