Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VonLeka
Työkaveri osti 3v vanhan neliveto hiacen lastutettuna, tehoa on kiitos lastun mutta etenemis nyky ala-arvoinen verrattuna entiseen autoonsa (vm.94 vw transporter syncro), viikoittain haikailee transportterinsa perään oli kuulemma paljon parempi verrattuna hiaceen (paitsi vitum laiska tuo volkkarin 2.4d), saas nähda kuinka pitkään tehdaslastutettu hiace kestää kun vakionaan ei turbot kestä kuulema (letkut ja tiivisteet ruvennu jo vuotamaan, ajettu n.100.000km)
edit. tuolla syncrolla oli ajettu n.200.000km eli ei mikään loppuun ajettu paska
|
Miten tollasen hiacen pystyy lastuttaan ku eihän siinä ole ruiskua mihin lastua laittaa?
Itellä työautona ollu 6 vuotta neliveto hiace, ja ei se tosiaan häävi ole varusteiltaan, menohaluiltaan, eikä sitä ole tarkotettu maastoon vaikka neliveto onkin. Neliveto on tosiaan jatkuva ja lukoton. Perässä on kitkalukko, mut en ole vielä sen toimintaa havainnut. Edellisessä takavetosessa toimi paremmin. Vaihteet varsinki 1-vaihde on liian pitkä, jos sillä pitää lähtä lastin kans hankalasta paikasta niin kytkin haisee. Kytkin on kyllä muutenkin alimitotettu tollaseen vehkeeseen ,varsinkin jos kärryä vetää. Koukkupainokin on olematon tollaseen autoon ku jarrullinen on 2000 kiloa. Kulutusta on tosiaan! Alle 10 litran ei pääse vaikka vaan maantiellä ajais.
Ainut tosiaan millä tuo auto kilpailee on että se ei vietä korjaamolla aikaa, muuta kuin vuosihuolloissa. Työkaveri sai uuden transitin kolmei kuukautta sitten ja se on ehtinyt olla huollossa jo enemmän ku hiace 6 vuoden aikana.
Kesällä on tulossa seuraavaksi työautoksi 4-veto transporter, et jännä nähdä millanen peli se on käytellä.