Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 06.10.2010, 10:20
Rekisteröimätön
Guest

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jussa79 Näytä viesti
Sinähän oletkin melkosen kova poika kinaamaan ja vieläpä asian vierestä...

Topikin otsikossa kysyttiin: uhkaako islam länsimaista kulttuuria?

Jos enklanti tippaakaan taipuu, niin katsoppa tuo pätkä: http://www.youtube.com/watch?v=xdRfT76s7UQ

Etenkin neljästä minuutista eteenpäin oleva juttu on mielenkiintoinen.
Minun käsitykseni mukaan tuollaisia asioita ei ainakaan Suomessa ratkaista papin kanssa juttelemalla??
Miten nyt niin asian vierestä? Viestissä todettu ettei uhkaa länsimaista kulttuuria tai sivistystä! Kaikki muu on perusteluja tai puolustautumista osan hyökkäyksiä vastaan.

Enklantia en osaa mutta englantia kylläkin. Tosin laiskana en jaksanut lukea tekstejä. Mutta taas kerran onko esim. edl riippumaton ja puolueeton lähde?

Jos tarkoitat videossa olevaa juttua eroamisesta, niin en voi kun todeta että meillä Suomessa on helppo erota. Muuaalla ihan Euroopassakin on vaikeampi erota. Ja sekin ihan muista syistä kuin Islamin takia. Nainen taitaa olla kelpo uskovainen ja haluaa sharian mukaisen eron, laillisen eron saisi Iso-Brittainian lakien turvin noilla perusteilla kohtuu nopeastikkin. Tuntuu vaan naiselle olevan tärkeää saada se sharian kautta. Tässä taas se kultuurillinen ero. Meistä kauheaa naisesta itse ihan ookoo hakea sitä sieltä.

Suursyömäri on hyvin kuvannut asiaa.

Edelleenkään en ole proislam tai neekerin perseen nuolija jne jne. Mutten myöskään toisaalta hyvällä katso mitään uskontoja. Enkä myöskään hyökkäyksiä mitään uskoa tai erinlaisuutta kohtaa perusteettomasti. Puolestani olen valmis antamaan uskorauhan kaikille (vaikka itse en koe sitä saaneeni). Uskontoja ja siihen liittyviä asioita olen joutunut sietämään läpi koko elämäni. Vaikka olen hartauksellinen agnostikko (en ateisti).
Vastaa lainaten

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Islam ja suomalaisuus MäIte Religion 0 27.06.2002 18:43

Sivu luotu: 00:15 (GMT +2).