Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T
Se pajeron turbo on sitten aivan käsittämättömän pieni. Ei kannata juuri 90-100hv suurempia lukemia sillä haaveilla. Pakopaineet on varmasti taivaissa jo tuossa vaiheessa. ja se jos mikä rikkoo noita kansia. Kannen lämpökuorma on aivan valtava.
Suurimman parannuksen saat kun vaihdat se hiustenkuivaajan paremmin virtaavampaan. Esim 2.9l M-B sprintteristä garretin gt25. Myös pakoputki kannattaa vaihtaa avarampaan. Vakio pilli ei ole häävi.
Ja välijäähdytin keulalle. =)
Tuolla yhdistelmällä pääsee jo sinne 150+hv kunhan pumppu on iskussa.
|
luitko yhtään edellistä viestiä? pajerossa on jo vakiona yli 90hv, ja vakioahtimella+isommalla välijäähdyttimellä pääsee syötön ruuvauksella jo 150 hevon tietämiin. kannen halkeilu ei johdu pakopaineista vaan puutteellisesta vesikierrosta, siksi kansi halkeaa vakioautostakin.
tuo mainitsemani 200hv on saatu vakioahtimella ja modatulla pumpulla. kannen vesikierron parantamisen jälkeen ei ole ainuttakaan kantta mennyt, ja autolla ajetaan 24h kisaa.