Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rölli
Vaikuttaako mahdolliset rästissä olevat entisten omistajien vakuutusmaksut kärryn käyttöön?
|
Ainakin autoissa tuo hommahan menee niin, että jos edellisen omistajan rästit ovat jo vaikka ehtineet ulosottopinoon,
niin uusi omistaja ei saa peliä rekisteröityä, ennenkuin on itse maksanut kaikki noi kyseiset rästit.
Vaikka sitä uusien määräysten mukaan kovasti liputettiin, että rästit ovat viimeisen omistajan henkilökohtaisia velkoja,
niin kuitenkaan uusi omistaja ei saa rekisteröintiä suoritettua, ennenkuin rästit on kokonaan maksettu.
Eli rästit pysyivät edelleen "ajoneuvokohtaisina", ja siten uuden omistajan maksettavina...
Muutamasta autosta olen itse joutunut rästit maksamaan, mutta ne on vaan selvitettävä etukäteen ja huomioitava kauppahinnassa, niin ei tule kalliita yllätyksiä.
Jossain vaiheessa tuli voimaan sellainen pykälä, että jos ajoneuvoa ei ole katsastettu 2:n vuoteen, niin se poistuu automaattisesti rekisteristä.
Tuon ansiosta esim. 4x4 henkilöautosta ei olisi piikissä kuin suunnilleen 2v:n maksut.
Miten lie pykäliä muokattu viimeisessä "uudistuksessa"...