Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #14  
Vanha 07.02.2010, 08:53
reissumies37 reissumies37 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.01.08
Sijainti: Kouvola, .
Viestit: 77
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 6 X 4 Näytä viesti
Tuo ryyppy pelas syksyllä ihan niinku kuuluikin, kahdella polkaisulla ennen starttia päälle ja kerran polkaisten pois. Kierrokset ok, ei mitään ali- / ylikierroksia.
Syksyn mittaaan satunnaisesti ko vikaa teki, kiihtyvällä tahdilla, ja nyt tuntuu ettei se ota sitä ryyppyä ollenkaan kun ei kylmänä käy tyhjäkäyntiä vaan sammuu. Mutta kuitenkin lämmetessään kulkee kun tervapaperissa vastamäkeen = ryyppy päällä. Vertaisin mopoon joka saa liikaa ainetta, tukehtuu ja kuluttaa sikana.

Kamalia summia esim uutta kaasaria en sijoita, ostan ennemmin metallisilla tulpanjohdoilla olevan koneen/auton. Mutta kuntoon sen tahtois, jo tuon kulutuksen puoleenkin.

Tuota ryypyn manumalliksi muuttamista harkinnu, sais vaan vinkkiä miten toteutetaan. Siihen riittäis tieto mihin vipuun vaijeri kiinnitetään...

Miten lie se neulan vaihto isokin homma???

Aika on pahin viholliseni, oikeastaan sen puute...
Nyt pitäisi katsoa tulviiko kaasari vai ei,se aiheuttaa myös tukehtumista kun aletaan polkemaan ja silloin vika on joko neulaventtiilissä tai kiihdytyspumpunkalvossa.jos taasen ryyppy jumittaa se pitäisi lähteä pois ellei polkasulla niin käsinkääntäen sitä ryypyn mustaa mokkulaa.ei neulanvaihto iso homma ole jos sattuu nissanilta saamaa (tilaus kamaa).Suuressa maailmassa myydään tähän kaasariin korjaussarjoja n. 20e.ryypyn muuttamiseksi manuaaliseksi on oma hommansa kun se mustamokkula ja kierukka pitää poistaa ja asentaa sopivat ryyppyvivustot ja vaijerit siihen.ryypyn tomintaahan voi tutkia esim.ottamalla sähköt irti siitä ja laittamalla takaisin auton käydessä ja katsoa pelaako se.joskus suosiolla on parempi etsiä ehjä kaasari tilalle.pakkasilla itse huomasin kuinka tärkeä siinä putsarin ja pakosarjan välissä on haitariputki tai vastaava ja omaani jouduin hieman tyhjäkäynti ruuvia ruuvaamaan suuremmalle vaikka kaikki pelaakin.ja mitään pensapihiä ei kinkkukaapista saa tekemälläkään.ilmanputsari/bensansuodatin on myös syytä katsoa ja uusia tarvittaessa.

Viimeksi muokannut reissumies37 : 07.02.2010 09:17
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
googlettamisen co-päästöt toyota4x4 Linkit 6 12.01.2009 16:06
päästöt pomsahti Tekniikka & Jutustelu 19 20.03.2008 18:53
Miten päästöt kuriin HJ-60? Donut Tekniikka & Jutustelu 23 17.04.2006 20:07
bj:n päästöt korkeat ahku Tekniikka & Jutustelu 7 30.05.2005 17:01
Päästöt Jp Tekniikka & Jutustelu 0 02.10.2003 21:07


Sivu luotu: 23:15 (GMT +2).