Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi
2 keskimmäistä oli iha pimeitä sit 1 pytty oli paljon huonompi ku muut eli kävi suunnilleen 3 sylinterillä
|
Ei niin hyvä juttu, ethän antanu kierroksia kovasti???
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi
suuttimet oli tosi karstaset diiselipajan ukko ei meinannu uskoo että niillä on ajettu vaan 30 km sano että liikaa tyhjäkäyntiä
|
Dieselin PITÄÄ olla karstaine (nokinen), jos ei ole niin "mailaa" on annettu surutta ja paikat ylikuumenneet tai sitten jotakin on "todella pielessä"
Jos karstaa (kokkareita) löytyy, niin silloin on piru irti, sitä syntyy pakokaasusta ja öljystä...
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi
epäpuhtaat osat ja tyhjäkäyntiä on tullu ehkä vähän liikaa
|
Epäpuhtaudet on suuttimien tappajat nro.1. Suuttimien toimintavälys on 1/1000mm ja loppuunkuluneet ovatkin jo 2/1000mm.
Jos likaa mennyt jo kasauksessa, on tyhjäkäynnillä ollut melkoinen "kilkatus", koska suuttimiin kertyvä lika aiheuttaa "kusemista" ja pisarointi polttonsteessä aiheuttaa kilinää, joka TUHOAA männät pidemmässä käytössä! (eli polttoaine palaa männän pinnalla, ja tekee siihen "kuulapäävasaran" näköisen kolon)
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi
pumpusta tuli jokasuuttimelle hyvin naftaa että tuskin se elementtejä on vaurioittanut
|
Elementit tuskin tuhoutuu, koska niissä on pienillä kierroksilla purkauskanava suhteellisen nopeasti auki ja ruiskutuspaineet ovat n. 400-500bar. Kierroksilla paineet nousee 800-1000bar ja silloin elementti "lukkiutuu" hydraulisesti ja nostimen rullat pettävät... Lopputuloksena pumppu ei enään nosta paineita ja suuttimista ei tule tavaraa (kun ei ole paineita). Selviää helposti kuuntelemalla pumppua --> kolisee, nostin rikki / raksuttaa ja tikittää, kunnossa!!!
Kolina kuuluu myös silloin kun suutin jumissa (polttoneste purkautuu pumpun nestetilaan) ja suuttimen putkesta lähtee "soiva / helähtävä" ääni joka myös tuntuu värinänä putken pinnalla.