Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #11  
Vanha 14.01.2010, 19:37
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi Näytä viesti
2 keskimmäistä oli iha pimeitä sit 1 pytty oli paljon huonompi ku muut eli kävi suunnilleen 3 sylinterillä
Ei niin hyvä juttu, ethän antanu kierroksia kovasti???

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi Näytä viesti
suuttimet oli tosi karstaset diiselipajan ukko ei meinannu uskoo että niillä on ajettu vaan 30 km sano että liikaa tyhjäkäyntiä
Dieselin PITÄÄ olla karstaine (nokinen), jos ei ole niin "mailaa" on annettu surutta ja paikat ylikuumenneet tai sitten jotakin on "todella pielessä"
Jos karstaa (kokkareita) löytyy, niin silloin on piru irti, sitä syntyy pakokaasusta ja öljystä...

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi Näytä viesti
epäpuhtaat osat ja tyhjäkäyntiä on tullu ehkä vähän liikaa
Epäpuhtaudet on suuttimien tappajat nro.1. Suuttimien toimintavälys on 1/1000mm ja loppuunkuluneet ovatkin jo 2/1000mm.
Jos likaa mennyt jo kasauksessa, on tyhjäkäynnillä ollut melkoinen "kilkatus", koska suuttimiin kertyvä lika aiheuttaa "kusemista" ja pisarointi polttonsteessä aiheuttaa kilinää, joka TUHOAA männät pidemmässä käytössä! (eli polttoaine palaa männän pinnalla, ja tekee siihen "kuulapäävasaran" näköisen kolon)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi Näytä viesti
pumpusta tuli jokasuuttimelle hyvin naftaa että tuskin se elementtejä on vaurioittanut
Elementit tuskin tuhoutuu, koska niissä on pienillä kierroksilla purkauskanava suhteellisen nopeasti auki ja ruiskutuspaineet ovat n. 400-500bar. Kierroksilla paineet nousee 800-1000bar ja silloin elementti "lukkiutuu" hydraulisesti ja nostimen rullat pettävät... Lopputuloksena pumppu ei enään nosta paineita ja suuttimista ei tule tavaraa (kun ei ole paineita). Selviää helposti kuuntelemalla pumppua --> kolisee, nostin rikki / raksuttaa ja tikittää, kunnossa!!!

Kolina kuuluu myös silloin kun suutin jumissa (polttoneste purkautuu pumpun nestetilaan) ja suuttimen putkesta lähtee "soiva / helähtävä" ääni joka myös tuntuu värinänä putken pinnalla.
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
RJ käyntihäiriö autoilija Tekniikka & Jutustelu 1 16.07.2009 21:21
L-200 tdi ei ota kierroksia Kokku Tekniikka & Jutustelu 5 21.05.2009 19:18
kuinka saa rajoitettua hj-60 kierroksia? Jani E Tekniikka & Jutustelu 11 14.09.2008 20:40
opel omega 2.6 ei ota kierroksia. haapala Tekniikka & Jutustelu 41 03.01.2007 00:58
Sähkömoottorin kierroksia.. kristian Tekniikka & Jutustelu 5 20.12.2006 00:01


Sivu luotu: 06:19 (GMT +2).