![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Ensiprojekti aka KyntösikaDodi, laitetaan nyt sitten tämä tänne, kun jotain tuli tehtyä onnistuneesti. Tuli siis kesäkuussa hankittua HJ61 -87. Hieman reilu 500 000 ajettu. Kone kuulostaa hyvältä, ei syö öljyä eikä käynti/käynnistymisvaikeuksia ole. Tämä on siis ensimäinen auto, johon ajattelin laittaa aikaakin. Muutama muukin ollut, mutta ei niinkään "projektiluontoisia". Aluksi oli tarkoitus hankkia vain käyttöauto, jolla voi vetää puu- tai rakennustarvikekuormia ilman huolta. Tähän tarkoitukseen toimii mainiosti. Toinen tavoite oli saada neliveto pienen velivedon seuraksi. Ja siis neliveto siksi, että talvella ei tarvitse huolehtia pihasta pääsyn takia. Pihatie on huonokuntoinen ja talvella silloin tällöin tulvillaan lunta, eli pitää päästä jotenkin poiskin. Käyttöautona toimii hyvin, mutta kun vahingossa eksyin tänne sivustolle, alkoi offroadhommat kiinnostamaan. Jospa tuosta jonkinlaisen perus metsävermeen saisi. Tai kyllähän tuo testatessa meni vähän huonommassakin maastossa ilman sen kummempia virittelyjä. Tavoitteena on siis laitella autoa kuntoon sitä mukaa, kun tarvii, mutta muutama juttu tekisi mieli lisätä heti, jos olisi liikaa rahaa. Alustan korotus, mekaaninen vinssi, ruostehommat jne. Ensimäiset pikkuhommat on jo tullut tehtyä. Pieniä sähköjuttuja korjailtua ja jotain perussäätöä. Nyt sitten pari viikkoa sitten alkoi perä huutaa keljusti ja ajattelin, että samahn tuo on jotain sille tehdä, kun ei muuutakaan tekemistä iltaisin. Eli täältä lukemien juttujen perusteen perän kimppuun. Tilasin tamgearsilta pinionin laakerit ja kilkkeet ja eikun hommiin. Pakko sanoa, että olisihan tuota voinut ensin jollain harjoitella, mutta tulipahan aloitettua kuitenkin. Iltaisin kaverin kanssa koko viime viikko työstettiin ja voin sano, että jälkeenpäin kun miettii, niin olisin monta asiaa tehnyt toisin. Se on kai sitä kokemusta? Noh, vetarit irti (totaalisesti jumissa), lukkokilkkeet irti, murkula irti jne. Tuli putsattua samalla paikat perusteellisesti. Lukkokin tuntuisi nyt asettuvan paikallalleen takan, mutta kojelaudan valo ei kuitenkaan syty. Jotain häröä. Oli muuten laakereiden vaihto tuskallista...Nyt on kuitenkin paketti kasassa ja onnistui ilmeisesti ihan hyvin, kun ei tuo koeajolla mitään meteliä enää pitänyt. Vaihdetta vaihtaessa kuuluneet kolahdukset loppuivat kuin seinään ja ajelu on metelittömämpää. Katsotaan miten tuo jatkossa käyttäytyy. Niin ja jos joku alkaa ensimäistä kertaa tehdä tuota, niin ei kannata tehdä avotallissa pakkasella, ei ole hauskaa ![]() Nyt vain sitten jännityksellä odotan, että mitä kovat pakkaset tuo tullessaan. Muutakin kuin akkujen vaihto? Akut siis tuli vaihdettua tänään, kun jäätyivät. Amatööritoimintaa tai vikaa vehkeissä, mistä näitä tietää ![]() Tästä tämä kai lähtee ja pirskatti, kun näyttää, että rahaa menee tolkuttomasti. Tahtoo sitä ja tuota ja vähän tuota ja jos tuonkin...huoh... Nii ja kuvia olisin rempasta pistänyt, mutta jostaan syystä ei tullut niitä otettua... Jatkoa seuraa heti, kun tarvetta on. Kesällä on muuten varmaan maalausta ja ruostehommaa edessä. Mustaa!
Viimeksi muokannut Korpikumpu : 27.06.2013 20:21 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|