Meinaatko oikeesti tarvita sen vararenkaan? Luulis että tuollaset kumit kestää maastossakin ajaa ihan kohtuudella, joten lienevät liki ikuisia tiellä rullatessa (hajoamisen puolesta siis, kulutuskestävyydestä ei tiedä). Ja 35" on jo kohtuu kookas & painava (50kg+ vanteineen?) autossa mukana kuljetettavaksi, eritoten kun alkaa olla leveyttäkin.
Tuskin tuo montaa sataa maksaa, mutta laitat sillä rahalla vaikka sinisiä ledivaloja alustan täyteen tai jotain. Tai mistä minä mitään tiedän, kun ei oo omakaan auto mikään näyttelykapine, eikä oo sillä(kään) tullut pahemmin pimpparinkiä kierrettyä.
Olikos joskus jossain oikein ohjeet siitä miten isosti korotettuun kiesiin pitää kulkea pikkupikkuhamosessa?
Jos ysikymppisessä defessä on suurinpiirtein samanlainen runko & alusta kuin klassikki rangessa, arvelisin että joudut jättämään renkan sisäpuolen jotaikuinkin entiselle paikalleen, tai ehkä jopa tuomaan sitäkin ulospäin, että renkaat kääntyy tarpeeksi ottamatta heti tukivarsiin kiinni.
JOS (ei yritäkään olla tarkka laskelma, suuntaviivoja vaan) alkup. vanne on luokkaa 6" (ET 0???) leveä, ja tavoitteena noin 12", ja vanteen säsäreuna pysyy samassa paikassa (eli backspacea on edelleen kolme tuumaa), niin uusien vanteiden offsetti on luokkaa -75 milliä, eli levittää ulos aika rohkeasti. Muutos vaan suurenee jos alkup. vanteen offsetti on plussalla, niinkuin rankussa (ET+33 orkkisaluluilla).
Sitä vaan yritän sanoa että ajettavuus on luultavasti vähintään sarjassa "mielenkiintoinen", ei haitanne mitään/ketään hissutellessa mutta isoakovaa ei ehkä kannata ajella kovin mutkaisella/kuoppaisella uralla, vaikka 200tdi tuskin tekee autosta mitän rakettia. Pyöränlaakerien ja ohjauksen osien elinikä lyhentynee kans mutta tuskin on iso ongelma.
-Paavo
|