Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pete
EIhan pultit vaan ole mitaan rautakaupan 8.8 pultteja?
|
Ne 8mm on aika hepposen oloiset ja virheellisesti sanoin, ku pinnapultithan siellä on eikä pultit. Ennen pakosarjan kiristystä kannattas herkistellä kierteet, niin et mutterit pyörii sormilla. Viimeistely esim. kuparitahnalla. Tietysti M8 muttereiden tilalle vois löytyä pitempi kierteiset mutterit, ainakin vähä helpottaa. Paksumpi 10mm pinnapultti on 10x1.25 kierteellä, eli ei perus metrinen kierre. Paksummassa pinnapultissa riittää oma vakio mutteri.
Oma pakosarja painaa turboineen n.40kg, ylimääräisiä tukia ei ole ja hyvin on pysyny ja turbon jatkeena vielä pystyputki. Ite ku tein tämän pakosarjan, niin pitää olla kansi irti ku kirraa mutterit. Ei saa muuten tarpeeksi tiukkaan ja alkaa polttamaan pakosarjan tiivistettä. Kuparitahnalla kasasin myös kannentiivisteen. Oman olettamuksen mukaan lämmön pitäs siirtyä lohkoon ja kanteen tiivarista. Mene ja tiedä...