Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki
Se on suunniteltu tuo veden virtaus. Taitaa olla nuo tulpatut paikat joko termostaatin TAI vesipumpun päädystä, jotta saadaan neste liikkeelle OIKEAAN suuntaan! (se kun haluaa aina mennä helpoimmasta reiästä  )
Jos menet poraamaan reiät auki, saattaa kone alkaa keittämään, koska virtaus puuttuu takimmaisilla sylintereillä. Pakopuolella, neste kuumenee enemmän, joten sinne liikettä (jottei kavitoi  ). REIKIEN SUURENTAMINEN, ei haittaa! Mutta reikien lisääminen voi muuttaa nesteen kierron, ja parhaassa tapauksessa jopa pysäyttää sen!
Joten pora taskuun ja PESE alkaalilla tuo jäähdytysjärjestelmä, vettä näkyy olleen JA PITKÄÄN!!!
Korjaa suuttimet, sen takia nuo tuppaa halkeamaan (liian suuri lämpökuorma)   
[/IMG]
|
Kiitos tästä, selventi kummasti. Ei porata lisää reikiä.
"Pora taskuun"-kohdalla tipahdin, mutta tarkoitus on pestä syylärinpesuaineella systeemi ja nesteet oli tarkoitus vaihtaa tänä kesänä, mutta nyt tuli vähän laajemmassa mittakaavassa huolto. Suuttimetkin ajattelin tarkastuttaa (avautumispaine) kun kerran irti ovat.
Lainaus:
Kannentiiviste on väärä paikka säästää joten älä laita ainakaan halvinta harakiriä. Oliko vakio vai viritetty kone?
|
Tuo tuli uuden kannen mukana, mutta vaikuttaa hyvälaatuiselta (made in Japan). Tiiviste reikien perusteella 0,10 mm paksumpi kuin aiempi, mutta tuo ei haitanne. Onhan tuota viritelty sen verran mitä kotona on osattu (cuuleri, 3" putki, syöttöä pumpusta + viriboxi). Pakolämpömittari on, harvoin olen yli 600C vedättänyt (turbon jälkeinen lämpötila).
Lainaus:
Toyotan L, 2L ja 2LT ainakin sietää haljenneet esikammiot, jos ei ihan kahtena kappaleena ole.
|
Joo, niin mäkin olen käsittänyt. Nyt tosin on jossain ite kannessa siellä yläpuolella halkeama, koska pyttyyn oli valunut vettä.