Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 31.03.2009, 20:36
Visa Visa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen

Rekisteröitynyt: 28.05.08
Sijainti: Nivala
Talking

Beadlockkien väsäystä, itse tein ja säästin

Se on kuulkaas pojat semmonen homma että ainakaan beadlockkeja ei kannata ostaa valmiiksi hitsattuina
(niinku ei yleensä mitään muutakaan kannata ku työhän maksaa ja ite tekee kuiteski paremman ja halvemmalla ku kukaan ikinä).

Eihän siinä muuta kun tuumasta toimeen ja leikkuuttamaan kehiä amiksen pojilla... virhe... siinähän sitte vierähti semmonen 1,5kk ja valmiithan niistä tuli. Noin vain.
Tosin eihän ne niihin vanteisiin niitä ollu hitsannu ku menin hakemaan niitä mutta hermona odottamisen älyttömästä määrästä nappasin vanteet ja kehät matkaan -> hitsaan ite.
-Eihän siinä, sen takiapa ne sinne pitiki viedä että saivat cnc:llä tehtyä kiekot ja kierteet niin ainaki ne onnistu vaikkei paljo muuta onnistunukkaan...

Sitten hitsuutettiin kehät kiinni, ja ei muutaku maalia päälle ja tuliki sitte komiat!

Ei sole poka mikhän, vanteethan valamistu ku itehän minä ameriikkaanki ne vein sillon vuonna 1 ja 2, ei muuta ku kumeja päälle..
Tuosta noin

Sitte kun käy näin:

Niin aletaan miettimään missä meni vikaan, ja olisiko pitänyt hitsata kerralla ja kunnolla eikä räkiä pätkissä sitä saumaa, ->poistetaan pikkusen ylimääräistä maalia pinnasta ja mietitään olisiko ollut syytä tehdä yksi kerrallaan eikä liimata kaikkia onnessaan kasaan... Tämänhän ei pitänyt olla mitään avaruustiedettä, tekkee menemään vaan...

Sitten rakennetaan oikein pyörivä hitsausteline:

Ja taas hitsuutellaan.

Välillä löydetään tallista mörkö:

Toisaalla näpätään pajeroon soa:

Akselin allekki mahtuu jo jotain:

Eihän se tuommonen pyörivä teline ollu mistään kotosin, parempi lattialla:

Tullaan siihen tulokseen ettei joku auton perässä lojunut tiivistemassa ollutkaan maailman parasta tavaraa tuohon käyttöön, tiivistetään ihan sillä oikealla tiptop aineella,
toistetaan edellisiä hitsaus/hionta/paikkaus/tiivistyoperaatioitaparin vuorokauden ajan aamukuuteen, ja saadaan jopa aikaseksikki jotain:

Laitamma ne alle, käytämme vielä yhden irti, laitamme tiivistysainetta raivohulluna n. aamuneljän aikoihin, kasaamme sen ruuvaamme paikalleen ja 'vot:

Eli helppoa onpi kaikki, kuhan tekkee menemään eikä välitä pikku vastoinkäymisistä.
Eikä ainakaan maksa kellekkään mittään jotta sais kerralla hyvät ja samontein valmiiksi -se se vasta virhe olis ollu, jotta näin.

Vastaa lainaten

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Tein itse ja säästin, miksi hävetä? AVRO Chit-Chat 13 06.02.2009 22:06
"Tein itse ja säästin"-korjauksia IironSika Chit-Chat 14 13.01.2009 16:30
Itse tein ja säästin; Nautarauta Grau Tekniikka & Jutustelu 69 10.12.2006 19:04
tein itse ja säästin snorkkeli sippis Tekniikka & Jutustelu 11 16.05.2005 16:57
Itse tein ja säästin AVRO Tekniikka & Jutustelu 3 22.11.2003 17:16

Sivu luotu: 20:28 (GMT +2).