Seuraava tekninen ongelma raadille:
Olen (ehkä!!) lähdössä 1200km Venäjänreissulle, ja jos siellä hajoo rengas korjaamattomaan kuntoon, tarvitaan toimiva varapyörä. NO: nythän on kahdetkin erilaiset kesämaastorenkaat, 4 kpl kumpaakin, mutta eipäs ole varapyörää kumpaakaan kokoa suoraan. On toki autossa alkuperäinen aikalailla pienempi varapyörä, kun se tuli aikanaan auton mukana. KYSYMYS: Paljonko heittoa vois hyväksyä varapyörän halkaisijaan että sillä uskaltais ajella vaikka 800km asvalttia? Ymmärrän, että eri halkaisijat rasittaa perää, mutta missä menee käytännöllinen raja? Kyllä jotain toleranssia täytyy olla joka tapauksessa, kun nykyään kukaan ei varmaan kierrätä 5:ttä rengasta kulumaan tasaiseen, joten varapyörä saattaa olla jonkinverran isompi todellisuudessa.
Urkki