Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #15  
Vanha 09.01.2009, 23:28
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja komk Näytä viesti
Mistä se turbiini taikoo siinä välissä niitä kolminkertaisia vääntömomentteja?
Toki kierroksia pudottamalla eli luistamalla pienellä pyörimisnopeudella hetkellisesti voinee vääntö kasvaa.

Ei taida kuitenkaan moottorin maksimivääntö kytkimellä ylittyä missään tapauksessa turbiinin luistaessa. Maksimivääntö on monesti parin tuhannen kierroksen tuntumassa perus dieseleissä.
Niillä kierroksilla missä turbiini luistaa eli muuntaa momenttia(?) ollaan kaukana max. väännöstä.

Siis äkikseltään tunnostaisi kytkimen kestävän turbaanin kanssa siinä missä ilmankin.

Pikkasen hakusalla sen mööpelin toiminta...tunnustettava...
Kyllä se vaan vääntöä tekee,kierrosten kustannuksella...Se on vähän niin kuin alennuslaatikko siinä,paitsi että välitys muuttuu kuorman mukaan ja luistaa koko ajan.Ylivaihdetta siitä ei saa mitenkään.
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään th-700 turbiini Nutti O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 13.09.2008 16:39
Manuaaliaski ja turbiini Tekniikka & Jutustelu 80 05.01.2007 08:23
MYYTY :) Th 350 4wd+ turbiini Rytari O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 04.06.2006 21:55
O: Turbiini SoSo O/M/V Muut 0 21.01.2005 20:46
o:Lyhyt TH 700+turbiini Juksi O/M/V Muut 0 20.04.2004 07:19


Sivu luotu: 23:33 (GMT +2).