![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|||
|
|||
![]() Toyota Hilux huolto-ohjeita?Ostin äskettäin Saksasta tuodun Toyota Hilux 4WD N170 2.4TD:n vuosimallia 2000. Ajettu reilu 120 tkm ja kilometrimäärä vaikuttaisi järkevältä auton kuntoon nähden. Nyt olisi minun aikana ensimmäinen huolto ajankohtainen ja ajattelin talvea vasten tehdä vähän isomman huollon. Dieselit ja maastoautot on minulle jonkun verran uusi juttu, mutta bensa henkilöautoja olen rassannut toistakymmentä vuotta harrastusmielessä. Minulla ei ole tuohon autoon mitään korjausopasta, joten kysynkin täältä vähän neuvoja. Olisin kiitollinen asiallisista vastauksista. 1.Mikä on tuon 2L-T moottorin öljytilavuus suodattimen kanssa, olen jostain saanut tiedon 6,9 litraa? 2.Mikä on vaihteiston öljytilavuus ja mitä öljyä? 3.Mikä on perän öljytilavuus ja mitä öljyä? 4.Käsittääkseni jakolaatikkoon pitäisi vaihtaa myös joskus öljyt, vai onko se öljy vaihdelaatikon kanssa samassa? Jos on omansa, niin paljonko menee ja minkälaista? 5.Miten polttoainesuodattimen vaihdossa järjestelmä ilmataan? Suodattimen yhteydessä taitaa olla joku käsipumppu, vai? 6.Ilmansuodatin vaihtuu samalla, siinä ei liene mitään erikoista...? 7.Jarrujen liikkuvat osat aion käydä läpi, putsata, kuparitahnaa liikkuviin jne. ja jarrunesteet vaihtuu 8.Onko tuossa koneessa vesipumpun vaihtoväli miten pitkä? Onko Saksassa eri termostaatti kuin Suomiautoissa? Letkulämmitin tuossa on asennettuna, ehkä nesteet voisi uusia samalla. Mitähän vielä kannattaisi tehdä tai katsoa? Hehkut tuntuu pelaavan eikä auto savuttele normaalia enempää. Onko venttiilien välykset tuossa käsin säädettävät?
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M: Toyota Hilux | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 04.04.2007 13:08 | |
toyota hilux 4x4 -84 | kivari | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 23.03.2007 21:34 |
M: Toyota Hilux 4x4 | V-P | O/M/V Muut | 2 | 02.11.2005 14:02 |
Denson laturin huolto-ohjeita (HYVÄ!) Toyota ym. | -MAKE- | Linkit | 1 | 04.09.2005 12:13 |
O: Toyota hilux 4x4 | O/M/V Muut | 0 | 28.11.2003 00:15 |