Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Äänestyksen tulos: Rekkakuskien uhkaus,Mitä mieltä olet??
Turhaa 26 18,71%
Kannatan 105 75,54%
EVVK 8 5,76%
Äänestäneitä: 139. Et voi äänestää tässä äänestyksessä.

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 24.06.2008, 06:54
TimoV:n Avatar
TimoV TimoV ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Joensuu, Finland.
Perusasetus

En ole maajussi, olen vain evp. maajussin poika, mutta alkaa ottamaan otsalohkoon tuo jauhaminen maataloustuista ilman asiaan vaikuttavia taustoja.

Suomi ei ole ainoa maa, jossa maataloustukia maksetaan! Lähes kaikki tähän maahan tuotu ruoka saa jonkinlaisia maataloustukia. Tämä vääristää kilpailua ja tekee tukiaisettoman tuotannon lähes mahdottomaksi meillä, kuten muuallakin. Viljelijälle alkutuotteista maksettava hinta olisi aivan toista jos noita tukia ei olisi olemassa EU:ssa ja USA:ssa. Globaalia sopimusta tukien poistamisesta on turha odottaa. Se saisi aikaan ruuan hinnan räjähdysmäisen nousun (jalostusasteesta riippuen; alkutuotteissa suurempi ja jatkojalosteissa pienempi nousu) ja sitten se vasta kivaa olisi.

Muitakin yrityksiä tuetaan yhteiskunnan toimesta. Mm. itse olen parhaillaan ostamassa yritystä ja tulen saamaan mm. starttirahaa. Otan pois kun kerran on saatavilla vaikka en kenties tarvitsisikaan - näin ne tekee muutkin rahasta tykkäävät mukaan lukien viljelijät. Oma vaivansa tuosta paperisodasta on, mutta juuri ja juuri siinä tuntipalkoille pääsee.

Mm. TE-keskuksen investointitukia yhtiöni ei ikävä kyllä saa, kun ostettava yritys sijaitsee kaava-alueella - tämäkin on kilpailua vääristävä tekijä! Aluepolitiikkaa - pöh...

Nykyinen duunikin on loppujen lopuksi yhteiskunnan tukea. Veronmaksajain rahoilla tehtävää tutkimusta ja opetusta yliopistossa. Olen pikkuhiljaa saanut tästä "runsaasta" ja "varmasta" sosiaalietuudesta tarpeekseni.

Range Rover Sport 2.7d SE, 2007
BMW 520xda, 2016
Mercedes-Benz ML55AMG, 2002
Linhai 500 IRS, T3 2016

Range Rover 2.5dse 1998(ex)
Range Rover 3.9EFI Vogue 1990, Ardennes green (ex)
Range Rover 3.5EFI Vogue 1986, Cypress green (ex)

Viimeksi muokannut TimoV : 24.06.2008 07:16
Vastaa lainaten

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Sivu luotu: 01:06 (GMT +2).