![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Kiitoksia kommenteista, on hienoa että ihmisiä kiinostaa keskustella näinkin tylsistä mutta tärkeistä asioista. Pahoitteluni jos joku loukkaantui tuosta suunnistus vertauksesta, mutta tarkoituksenani oli herättää ajatuksia kilpailun järjestäjän vastuusta ja siitä että järjestäjä ei yleensä vaadi joitakin turvalaitteita kiusan vuoksi! Mikään laki ei tosiaan sido noudattamaan AKKn yleisiä sääntöjä AKKn ulkopuolisissa kilpailuissa, mutta JOS jotain sattuu niin mihinköhän suuntaan oikeuslaitos kääntää katseensa saadakseen pohjatiedot kantansa perusteiksi? Olisko olettetavaa että kysytään kansalliselta autourheiluliitolta.
Parasta on tietenkin että mitään ei satu! Toinen asia oli tuo EuroTrial säännöt ja Airschock. Säännöt kieltävät hydraulijousituksen, ajatuksena että auton korkeutta ei saisi säätää kilpailun aikana. Mielestäni (ja Norjalaisten mielestä) säännöt siis eivät kiellä ilma jousitusta (miten tahansa toteutettuna) kunhan sen säätäminen ei ole mahdollista yksinkertaisella tavalla kilpailun aikana. Valitettavasti vain lämpöisten maiden ihmiset eivät kokouksessa ymmärtäneet millaisesta jousituksesta on kyse, vaan he elävät uskossa että iskarin säiliössä on venttiili josta vain suhautetaan pikku kompuralla lisää painetta ja maavara muutuu! Näinhän se ei tosiasiassa tapahdu. Yritämme Tommyn kanssa löytää helpon tavan sinetöidä täyttö venttiili, jolloin ei kenelläkään ole epäselvyyttä siitä että maavaran muuttaminen ei onistu kilpailun aikana. Paljon on ollut puhetta pikku luokkien kaarista, sääntöihin tulikin jo lisäys jossa 2009 alkaen aletaan vaatia oikeita kaaria! Ongelma on suurin Original luokassa joka on euroopassa suuri luokka. Modi, PM ja Proto autoilta säännöt vaativat jo nyt kunnon kaaret, eri asia sitten on eri maiden katsastajat, jossain he saattavat hyväksyä jopa kalusteputkesta hitsatut järkytykset joista esimerkkejä netissä. Byrokraatin ehdottama lajiparlamentti on hyvä ajatus, jaksaisitko aloittaa suunnittelun kuinka se voitaisiin toteuttaa ja missä? Netti keskustelut on hyvä apuväline, mutta läheskään kaikki lajin harrastajat eivät näitä keskusteluja seuraa! Vain yhteistyöllä voimme saavuttaa jotain. Junde PS. Oikeasti jos teillä on kehitysehdotuksia niin lähettäkää niitä joko sähköpostilla jundek ÄT yahoo.com tai perinteisellä postilla osoitteeseen Juhani Kähkönen, Peikonkuja 6, 01820 Klaukkala PS.PS Jare jos sulla on jotain kuvia niistä mainitsemistasi kaarista niin lähetä minulle! En usko että se on niin mahdotonta suomessakaan saada niitä hyväksytyiksi! |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Huhu kiertää?!?! (BF Krawlereita Suomesta) | Hippo | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 26.01.2006 23:18 |