Okei.. Intohimoja ja kommentteja herättää.. Liekö sitten tärkeä aihe, kun näin paljon puhututtaa..
Vaan mitäpä jos tehtäisiin seuraavalla tavalla:
Sallitaan kisoissa auton tasapainottaminen. Tasapainottaminenhan kuulostaa hyvältä ja on näin ollen järkevämpää kuin roikkuminen. Roikkuminen puolestaan kielletään, koska se on pahimmillaan holtitonta hommaa ja siinä voi käydä huonosti. Samaan syssyyn voidaan sitten pistää sellainen sääntö, että koska tasapainottaminen on pro-hommaa, kielletään se vasta-alkajilta, jottei voitaisi puhua roikkumisesta. Tasapainottaminen voi nimittäin hyvin herkästi muuttua roikkumiseksi, jos ei hommaa osata tehdä oikein.
Jos tasapainotushommassa tapahtuu vahinko, muuttuu määritelmä "tasapainotus" "roikkumiseksi", eli kielletyksi toiminnaksi.
Hei HALOO!!!!! Onko nyt päässyt käymään niin, että ollaan sotkettu kaksi samaa asiaa keskenään? Auton korin ulkopuolella killuminen on yllätysyllätys edelleenkin pahimmillaan hengenvaarallista touhua. Ne jotka sen osaavat, kykenevät arvioimaan ne tilanteet, jolloin auto pystytään pelastamaan tasapainotuksen avulla. Toisaalta, herää kysymys, miten näinkin taitoa vaativan manööverin hallitseva on voinut saattaa autokuntansa sellaiseen tilanteeseen, jossa se on vaarassa kaatua ja ainoastaan pikainen päätös tasapainottamisesta voi pelastaa päivän?
Tuo Jappen mainitsema köysihomma on mielestäni aivan loistava juttu. Tuolloin voidaan autoa tasapainottaa vaikka kymmenen metrin päästä, poissa mahdolliselta vaara-alueelta.. Ja jos auto kaatuu, niin köydestä irti ja sinne meni.. Paitsi, jos sen köyden on sitonut vyötäisilleen..
*******
Kaiken maailman pullat, mössöt ja sörsselit maistuvat myös Nallen suussa. Mutta niitä se ei kaipaa. Juuri niistä se lihoo.
www.nalle-offroad.com