Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 13.08.2007, 21:59
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
quote:

Nyt on taas kysyttävä, tosin asian vierestä, mutta kuitenkin. Rallissa tapahtuneessa onnettomuudessa on käsittääkseni kuljettajalla vastuu, olipa vahingon kohde sitten kiinteä omaisuus tai henkilö vahinko??? Se, että järjestäjää kuullaan, on toki luonnollista, mutten ole kuullut kyllä edes syyte harkínnasta ja olen seurannut valitettavan läheltä vuonna 2005 Keski-Uusimaa rallissa tapahtunutta kuolon kolaria.
Ei ole tilastoa esitettävänä, mutta järjestäjä on ainakin muutamassa onnettomuudessa ollut raastuvassa. Tapaukset ovat tosin koskeneet katsojiin kohdistunutta onnettomuutta ja neljä näistä on Jyväskylän Suurajojen tapauksia, Harjun onnettomuus ja kaksi tilannetta jossa katsoja kävellessään ek:lla jäi takaa tulleen kilpa-auton alle sekä yksi jossa AKK:n toimihenkilö (ei työssä EK:lla! eli väärässä paikassa)jäi at-alueella auton alle kun jarruton kilpuri ei pysähtynytkään! Olin itse Harjulla ko onnettomuuskohdassa kuvaamassa, mutta ehdin, onneksi, toisten mielestä valitettavasti, alta pois! Kaikissa mainituissa syytettiin kilpailijaa, kilpailun järjestäjää, kilpailun johtajaa ja ao pätkän vastaavia sekä vielä ko kohdassa ollutta toimitsijaa! Päätöksiä en nyt tähän hätään muista, mutta löytynee vaikka Googlettamalla jos kiinnostaa! K-U rallin tapahtumien jälkipuintia en ole seurannut vaikka itsekin olin siellä, mutta onneksi hoidimme 1 EK: ta!

Mitä noihin turvallisuuden laiminlyönteihin tulee ja niistä mahdollisesti koituviin AKK:n antamiin sanktioihin niin ainakin yhdessä tapauksessa kilpailun operatiivinen turvallisuuspäällikkö ja ko EK:n päällikkö ovat saaneet toimitsijakieltoa 6 kk ja kisan järjestäjä 800 euron sakot vakavan vaaratilanteen aiheuttamisesta ja valvonnan laiminlyönnistä! Onpa joskus tullut järjestäjälle muutaman vuoden järjestämiskieltokin rallissa huonosti hoidetun turvallisuuden takia! Ko kisassa mm suistui viisi kilpuria jokeen samassa paikassa (Tiekirjassa vaaranpaikka) mutta onneksi vettä oli vain kainaloihin ja autot oikein päin, eikä ollut sukeltajaa vaikka olisi kyllä ollut paikallaan!
Inhorealisti

Vastaa lainaten

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Orgasmi!!!!! Topikki lukittiin...eläköön sensuuri! Kelaperse Chit-Chat 8 05.03.2007 21:22
ei itketä topikki psychobilly Chit-Chat 62 12.01.2007 23:35
Max muutokset renkaille topikki hakusessa SamiN Tekniikka & Jutustelu 5 12.09.2005 20:04

Sivu luotu: 19:54 (GMT +2).