Ongelma suomalaisella Seikkailija-Offarilla Mongoliassa. Huono kuuluvuus ja ajoittaiset katkokset satelliittipuhelin yhteyksissä hieman sotki kokonaiskuvaa tilanteesta, mutta homma suunnilleen tällainen:
Bead-Lock vanteista (vas.etu) kehä tömähtänyt ajossa auki (pultit poikki) ja vastaantulevien kaistan kautta ojaan-rengasta vaihtaessa huomattu, että kaikista kuudesta allaolevasta vanteesta huomattava määrä pultteja poikki. Autolla on ajettu ainoastaa "tie" siirtymää muutamatuhat kilometriä röykkyisellä ja joskus erittäinkin kuoppaisella tiellä, muttei mitään todellista "Offia", joten osumia eivät ole saaneet.
Pultit eivät ole siis kiertyneet auki vaan ne on poikki sisäkehän juuresta. Pultit 8.8 ja B-L mallia "aaltoreunainen".
Teoria on meillä olemassa miksi pultit on katkenneet, mutta kun kerran on olemassa kätevä kanava pohtia eri teorioita ja vaihtoehtoja, niin nyt saa kehitellä teorioita ja esittää mielipiteitä-porukassa kun on yleensä voimaa.
Tällähetkellä renkaat on asennettu tienpäällä normi-tubeles asennuksena ilman B-L , mutta kohta on Baikaljärvi edessä ja tositoimiin siirtyminen...