![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#40
|
|||
|
|||
![]()
Kokeilkaa ihmeessä, tosin moottoripyörien ruostumattomat levyt eivät tietääkseni ole austeniittisia (eli mitä normaalisti mielletään "rosteriksi", esim. AISI 304 / DIN 1.4301) vaan karkenevia ja kulutusta kestäviä, martensiittisia laatuja, kuten keittiöveisten, taloussaksien ja joidenkin puukkojen terät (AISI 403, 440 yms).
Austeniittisen ruostumattoman teräksen lämpölaajenemiskerroin on n. 2-2.5-kertainen verrattuna rakenneteräksiin, mutta martensiittisen (eli sen mitä jarrulevyissä käytetään) taas on suunnilleen sama, eli vetelyä saattaa esiintyä jos käsijarrua joutuukin joskus käyttelemään auton pysäyttämiseen kovemmasta vauhdista. Ts. kaikki "rosterina" myyty ei ole likimainkaan samanlaista materiaalia, ja näiden ominaisuudet vaihtelevat aika huimasti keskenään. Edited by - JF on 20/02/2007 11:14:51 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M: tojota lj 70 | logset4f | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 23.02.2008 15:46 |
Kaarien sovittelua BJ:hin | MK | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 07.03.2006 14:30 |
m: V 6 tojota bj | arska4x4 | O/M/V Muut | 16 | 25.11.2004 23:47 |
Vaihteistojen sovittelua | tapsa4x4 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 20.11.2004 11:18 |
ohjaussimpukan varsien sovittelua bj40 | jjtp | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 23.07.2004 15:47 |