Täytyy kysyä asiantuntija-apua, kun ei ole noita autoja tullut isommin itse maalattua aiemmin, mitä nyt pientä paikkailua harrastettua.
Pitäisi maalata tuo työkone kokonaan, hytti ja lavan laidat, mutta minkälaista maalia kannattaisi laittaa? Kulutuskestävyys (lommot, puun kyljet) on arvoasteikossa korkealla, mutta yksikomponenttista pitäisi olla, että käy pikkukorjausten teko sitten näppärämmin. Kyllähän joku 2-komp. Inerta kestäisi, mutta värivalikoima taitaa olla vieläkin melko rajattu, työaika on lyhyt ja astiakoko iso.
Jotkut kehuu intin maastovihreää kestäväksi, mutta se väri... ...saakohan sitä maalia minkään muun värisenä? Ei sitä maaston väriseksi uskalla maalata, tulee pian kuulaa kylkeen syksyllä hirvijahdin aikaan.
Millä siis kannattaisi maalata auton pellit, perusmiranoolia/sadotexiä ja mitä niitä nyt onkaan vai ihan "oikeaa" automaalia? Kyllähän maalitehtaan TV-mainoksessa aikoinaan lyötiin miranooliputkia yhteen ja näytettiin, että iskun ja taivutuksen kestoa on, mutta maalasin miranoolilla kerran yhden peräkärryn, eikä sitä maalia kovin kestäväksi voi sanoa. Ilmeisesti auringonvalo ja vuodet heikentää kestävyyttä.
Mitenkä pohjan kanssa, minkälainen pohjamaali kannattaa laittaa alle?