Minulla on C4 automaatti, ja olen suunnitellut virittäväni moottoriani jollakin tavalla. Minulla on moottorissani jo chippiä, regulaattoria, tehoputkistoa ja paljon muuta, mikä on antanut selvästi lisäpotkua moottoriin. Se on todettu sekä mittauksessa että käytössä, mutta haluan saada tehoa aimo kauhallisen lisää. Tällöin päävaihtoehtoina ovat olleet kompressoritekniikka ja ahtamaton moottorin viritys. Ilmanottosysteemin tilalle olen ajatellut SuperRamia, MiniRamia ja StealthRamia (sellaista matalampaa, joka sopii Vetteen). Aluksi ajattelin, että parasvaihtoehto olisi SuperRam, kuten jtammel:kin. Nyt olen innostunut seuraavanlaisesta ajatuksesta:
- stoukkaan moottorin 383 tai 396
- MiniRam
- plus muut tarvittavat muutokset, kannet, nokat ja plää plää
Olen päätynyt MiniRamiin siksi, että automaatti kestänee paremmin MiniRamin, ja että stroukkaaminen vähentää alakierrosten putoavaa vääntöä. Kaiken tämän voisi ohittaa ostamalla hyvä kompressorisarja autoon. Kompressorilla on, kuten joku sanoi, selvä lisäarvo autolle, toisin kuin kansilla ja muulla virisählällä. Kompressori vaatii kuitenkin katsastuksen ja hajottaa automaatin aika nopsaan ilman vahvistusta. Kompressori pitää ymmärtääkseni myös aika kovaa ääntä, mikä on tietysti plussaa. Auttakaa minua tässä tienhaarassa! Haluan auton olevan vielä käyttökelpoinen, ainakin kesäisin.
Nim.C5 vaihtoon
Note! This message was posted anonymously!