Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tapsa4x4
No jos meinaa maastossa ajaa ja renkaat on max 37" niin välitykset pystyy muuttamaan aika pienellä budjetilla paremmaksi. etuperään kingcap/terrano 4.875 siitä saa samalla sen kitkaperän eteen joka on paljon kestävämpi kun avoin c200 perä.taakse laittaa vaikka gen2 pajeron 4.9 akselin saa kytkettävän lukon ja levyjarrut taakse tai sitten ettiin terrano/king cap ison takaakselin sillä 4.875 mistä ottaa perän murikan taakse.
ja vaihteistoksi homma 3.3turbon perässä olevan 5-lovisen pääaskin missä se tiheämpi ykkös vaihde niin pärjää kyllä hyvin välitysten puolesta mettässsä sen jälkeen.
|
Eli siis kinkkukaapissa ja terraanossa on sekä isoja että pieniä periä, mutta samalla 4,87 välityksellä?
semmonen pieni perä käy suoraan patukan etuakseliin ja iso perä taka-akseliin? missä malleissa on iso- ja missä pieni perä?
Minulla on nyt siis Patrollissa 4,11 perät ja 31" renkaat, niillä kulkee ehkä 1-2km hitaampaa kun mittarin näyttämä.
Mikäli laitan 4,87 perät, niin kuinka isot pyörät tarvitsen että välitykset on kutakuinkin vastaavat, tai ihan pykälää hitaammat, mutta vielä kuitenkin järkevät maantiellä?