Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #31  
Vanha 09.09.2022, 23:05
mau573:n Avatar
mau573 mau573 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.10.11
Sijainti: Masku
Viestit: 133
Perusasetus

Vähän on ollu osittaista motivaation ja ajan puutetta tän projekltin kanssa. Jotain pientä on aina välillä kyllä tehtykkin. Etenee tyylillä hitaasti mutta varmasti.

Takapää kun on nyt alempana kun keula niin siihen vaivaan taoin takalehdet käyremmäksi, mutta eipä tuntunu pysyvän edes siinä ryhdissään mitä oli enne takomista. Koska taotut lehdet jäi niin matalaks niin kokeilin josko pienillä koropaloilla akselin ja lehden väliin olis saanu auton vaateriin mutta eipä saanu. Keulan ruuppujakin lyhensin mutta sekään ei auttanut eli eipä siinä auta muu kun tilata uudet lehdet taakse. Asiasta soittelin offroadtarvikkeelle ja siellä kehuivat kovin terrain tamerin lehtiä että pysyis hyvin ryhdissään ja olis laadukkaat niin meinasin sesllasia kokeilla.


Oli se takominen kyllä aika hommaa kun kylmänä taotaan. Äkkiä siinä kyllä oppii mihin kuuluu löydä kun jousi on muutaman kerran löyny käsille. Silti oli kädet kipeenä muutaman päivän. Sen totesin taonnan jälkeen että toista kertaa siihen hommaan en lähde.

Riipukkeiden vanhat pultit ja lehtien vanhat puslat oli aika lopussa. Puslien reijätkin oli jo kulunu soikeaksi. Riippujen pulteista ruoste oli vieny osan mennessään ajan satossa.




Riippujen uusiksi putteiksi tein tällaiset itse tehdyt rasvattavat riippujen pultit. M18 pultit mihin porasin 3mm reijän keskelle ja sitten 3mm reijän pystyreijän alapäähän puttin läpi, lopuksi kantaan rasvanippa mistä saa tuutattua vaseliinia puslille.




Iskarit vaihdoin akselin päälle toiveissa että olis paremmin toimivat sillai, kun vertaa vakioon, toinen eteenpäin ja toinen taaksepäin. Samalla piti hitsata runkopalkkien väliin putki mihin tulee iskarin yläpäät kiinni.




Tänään kävin vaihtelemassa moottoriin öljyt ja suodattimen, vaihdoin takakardaanin tukilaakerin, vaidoin käsijarruvaijerin takaosan ja katoin muutenkin että kaikki muitterit ja pultit on kiinni remonttien jäljiltä. Muuta kuvaa ei oo kun uudesta tukilaakerista






Kohta puoliin jos ton kanssa pääsis leimalle ja sais etuakseni otteeseen niin sais ton kanssa ajella ja kattoa toimiiko kaikki vai tarviiko tehä vielä jotain muokkauksia/hienosäätöjä. Sitten sais loput muutokset mitä on suunnitteilla tehä rauhassa.
__________________
Helppo 5min homma..... tai sitten ei!
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Hilux ln110 "jenkki" kulmaparkit. Uudet. 60€. mapa O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 26.05.2014 09:42
Ostettu ln110 hilux -91 "ohjausvarsi" chevy-77 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 24.11.2013 06:50
Ostettu 35",36" tai 37" renkaat 15" reiällä ja 10", vähintään -44 et japsijako vanteet Dectane O/M/V Renkaat ja vanteet 1 19.01.2013 15:02
Myyty Hilux ln110 tehostettu"ifs" simpukka jonas_k O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 29.02.2012 17:04
"nysäakseli" miten virheetön sen tarvii olla?edit, entäs "hubi"? lacrits68 Tekniikka & Jutustelu 5 17.04.2011 17:00


Sivu luotu: 13:24 (GMT +2).