Niin ja tosta M57:sta joka on Bemarin kone, on kuulemma Bemarimiesten keskuudessa "jumalkone", mutta on senkin kanssa saanut kikkailla isossa Rangessa, esim. termostaattien kanssa kun ei kone lämminnyt, omasta sitten purin kokonaan sen EGR:n pois, oli molemmat EGR ja moottorin termari menneet, se motin termari on aika ikävä vaihtaa...kuten moni muukin juttu, esim. apulaitehihna-jos tien päällä katkeaa niin hinausautohommiksi melkeen menee. Ja omasta kans vuotaa se korkeapainepumppu, sekin on melko "yleinen" noissa mitä lukenu. Pitäsi irrottaa se ja huoltaa, kitti onkin jo hyllyssä, mut siihen piti tilata myös 3-osainen erikoistyökalu irrotukseen, olikohan jotain 30-50 egeä Puolasta tilattuna + rahti tuo työkalu.
Joka moottorissa lienee omat juilinsa, 300 ja 200 TDi motteihin en kyllä ole joutunut kun vaihtamaan suodattimet ja öljyt ja jakopään tehnyt huoltovälin mukaisesti.
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/

3 Amigos-never travel alone
|