Tapsa on oikeilla jäljillä, Flapperissa ja myös Hotwiressä aukee aina toisen puolen suuttimet kerralla. Rangen johdoista ainoastaan vitosen ja seiskan johdoille annetaan eri-huomautus oikeasta risteytystavasta crossfiren välttämiseksi. Se on kuitenkin niin, että crossfireä ei koskaan tule, jos johdot on ehjät. Ja jos auto röpötteleepi vähän väliä, niin aika moni on siinä vaiheessa johdot vaihtanut(toivottavasti ei bilteman naruihin..)uusiin.
Alipainekatkaisin katkaisee releellä moottorijarrutuksessa puolalta tulevan signaalin eculle, jolloin suuttimet eivät aukea.
Tuo tuskin on keskipakoissäädinvika mikä Tikrulla on, kun tulee vain ajoittain jne. Veikkaan kuitenkin, että se kannattaa katsoa, koska on yleensä tuon ikäisissä rangeissa aina jumissa.
Töissä en niin hirveästi tee suuria tutkimuksia joka komponentille, vie liikaa aikaa, mutta perustestit(oikeat vastusarvot kaasuläppäpotikalle ja lisäilmaventtiilille, sekä uuden lämpötilaanturin vaihdon jälkeen)jos ei toimi, on vika yleensä ecussa. Ja luulen, että siinä on viisainta vaan kokeilla ehjällä eculla. Tosin nyt on ajossa asiakkaan auto(hotwire) jossa vika lähti vasta kahden Masinol-litran ja fuel system cleanerin jälkeen..
Jos Tikrun autossa on se kaksinapainen sytyts yksikkö jakajan kyljessä, niin hiton usein vikaa on sen johdoissa, vedä uudet ja huolella. Valkomusta puolan miinukseen ja valkoinen puolan plussaan ja huomaa, että valkoiseen tulee myös se sytytysvirta.
Sellainen neuvo vielä, että jos autoa meinaa pitää, niin sen ruiskuun voi joutua vielä uusimaan osia, se varmaan ottaa pattiin, mutta kun ne kerran uusii, niin kestävät taas seuraavat 10 vuotta.
Semmosia. En jaksa enempää.
Antti L
RR-73
|