
16.12.2019, 16:55
|
 |
Konkari++
|
|
Rekisteröitynyt: 27.04.03
Sijainti: lahti, .
Viestit: 830
|
|
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888
Ite oon vähän hämilläni siitä miten helpolla turbo hajosi kun en aiemminkaan ole moottorissa mitään ihmeellisiä öljyjä käyttänyt ja turbo on kestänyt. Toi hajonnut turbo oli rakennettu ihan merkkiosista Supran koteloon mm. Garretin billetimusiivellä. Jotain likahiukkasta siellä laakeripinnoissa oli jättänyt uraa, mutta se pakopuolen männänrengas ja laakeri oli aivan loppu sekä laakeripesä. Akseli oli kans vähän kulunut, mutta ei pahasti. Mitään isoa likakökköä, metallia tms. ei ollut kuulemma mennyt läpi.
Kone on sisältä ollut kyllä aika puhdas ennen tätä casea mitä olen kansirempan ja kk-laakerien vaihdon aikana katellut. Joka öljynvaihtoa ennen olen tehnyt LiquiMolyn engine flushin. Suodattimena ollut aina toitsun orkkis.
Turboukon mukaan ois parempi käyttää esim. 10w kuin 5w öljyjä just turbon takia ja kesäl kuulemma 15w ois hyvä.
Onhan noi kalliit öljyt varmasti hyviä, mutta taidan kokeilla vaan max 8-10tkm vaihtoväliä ja 10w-40 super hpd öljyjä.
|
ootko jälkikäyttänny?
|