Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #27  
Vanha 30.04.2019, 21:53
pillimehu:n Avatar
pillimehu pillimehu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.11.17
Sijainti: kaenuu
Viestit: 593
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Juzzi91 Näytä viesti
Noniin päivitellään välillä taas tätäkin. On tullut enimikseen osia hankittua kun työt ja haaverit estänyt tekemsen. Tommonen romu tuli haettua mistä saan katon itselleni ja kiitos dodge3500 kun antoi mulle noi alkuperäiset lukko vanteet mistä pillimehu ja matti tais olla huolissaan. Nyt ne on ja autoon ne varmasti laitetaan. Enää ei tarvi olla huolissaan siitä asiasta
Loistava valinta Juzzi91!!! OEM-lukkovanteet nimittäin istuvat maastoautojen legendaarisimpaan mallisarjaan kuin isä äitin päälle...ainoat poikkeamat purinistiseen näkemykseeni BJ:n vanteista muodostavat tietysti beadlockboggerit...kaikki muu lukkovanteiden ja beadlockin välissä on kuin haaleaa vettä joisi

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 Näytä viesti
Miten noi Toyotan lukkovanteet toimii, siis lähinnä miten niihin pistetään kumi päälle? "Takakautta" ?
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Häänrik Näytä viesti
Ilmat pois, painetaan rengas etupuolelta keskemmälle pois reunalta, sorkkaraudalla lukko pois, tämän jälkeen rengas pois ja pudottaa uuden tilaansa ja sorkkaraudalla lukko takas ja ilmaa renkaaseen. Ei tartte ähistä ja puhista. Sisäkumin toki vaatii kun lukko ei tiivistä
...hei Häänrik...noinhan se teoriassa menee...mutta käytännön kokemukseni lukkovanteiden purkamisesta ovat jotakin aivanmuuta...Toyotan tyyppiominaisuus (lue:ruostuminen) nimittäin heittää haasteensa vanteiden purkamiseenkin...yleensä vanteiden lukkokehä on ruostunut ulkokumin kanssa vanteeseen kiinni saumattomaksi köntiksi...jonka vuoksi renkaan alaspainamiseen tarvitaan voimaa vähintäänkin masseyfergussoonin metsäkärryn kuormaajan tukijalan verran...(ks. referenssikuvat alla)




...kuten kaikessa muussakin niin aloittaminen tässäkin se haastavin vaihe...pointtina on saada ulkokumi painettua lukkokehän katkoksesta katsottuna n.5cm myötäpäivään sen verran alas että vanteen sisään menevä lukkokehän olake mahtuu nousemaan ylös/ulos ulkokumin takaa rengasraudalle tehdyn kolon kohdalta...selvyyden vuoksi alla referenssikuva siitä mistä nyt yritän sönköttää


...takaisin kasaaminen sensijaan on kuin pala kakkua...sikälimikäli kotiläksyt on tehty ja vanteen sisäosat makitoitu/maalattu korroosiosta vapaaksi niin takaisinkasaamisessa ei tarvita virka-apua fergussooninmasseylta vaan lukkohehän takaisinpaineluun riittää pelkkä neli-nelosella kengänkoolla varustettu persvakoaan valuvien verkkareittensa alta vilautteleva perusjantteri
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama-
BJ40 1976 -oldMama-
BJ40 1977 -afrikantähti-
BJ42 1981 -rosvo-
BJ75 1987 -hillbilly-
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Turbon kunnostus räkä-ykä Tekniikka & Jutustelu 3 19.05.2016 09:04
Myyty FJ40 3.9 projekti jabe O/M/V Ajoneuvot 8 23.07.2014 22:03
83vm HJ Leimaus+kunnostus projekti ++++++ Maasturiprojektit 5 13.10.2012 22:43
BJ-42 kunnostus? tp Tekniikka & Jutustelu 4 08.08.2011 20:55
M BJ40 projekti & FJ40 O/M/V Muut 8 02.08.2005 13:03


Sivu luotu: 09:16 (GMT +2).