Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #13  
Vanha 23.02.2019, 01:06
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Aika nätisti sekoitettu topiikkia...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Jeps, ei tuossa ole mikään muuttunut eikä siinä ole mitään uutta.

Rekisteriotteissa olevat vetoauton- ja perävaunun kokonaismassat määrittää vaadittavan ajokorttiluokan, ja vastaavasti vetoauton rekisteriotteessa olevat vetomassat määrittää sen kuinka painavaa kärryä todelliselta kytkentämassaltaan voi vetää.

Eli juuri esim. tuo että jollain pikkuautolla saa vetää vain 550kg jarrutonta ja 1000kg jarrullista -> 750kg tai 825kg O1- kärryä saa vetää, kunhan kärryn renkailla oleva massa ei ylitä 550kg ja vetokoukulla max. 75kg (jos auton koukku on luokiteltu sellaiselle pystykuormalle).
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Julle vaan Näytä viesti
Kyllä näistä nyt sekasin menee... Trafin sivuilla luki noin

"B-ajo-oikeudella saa ajaa yhdistelmää, joka ei ylitä vetoauton kokonaismassan osalta 3 500 kg eikä perävaunun kokonaismassan osalta 750 kg.
Jos perävaunun kokonaismassa on 825 kg, yhdistelmän yhteenlaskettu kokonaismassa ei tällöin saa ylittää 3 500 kg. Tässä tapauksessa vetoauton kokonaismassa voi siis olla enintään 2 675 kg
."

Eli esim. itellä kun on L200 pikuppi missä kokonaismassa 2800 kiloa niin vanhoja jarruttomia 750kg kärrejä saa kiskoa perässä B-kortilla mutta uusia 825 kilosia "pikkumuuleja" ei saakkaan onko näin? Taitaa olla monen pakun perässä uus jarruton kärry laiton jos kuskilla vaan B-kortti? Mitä mä ymmärsin väärin?
lainaus: "Timo_L "Jeps, ei tuossa ole mikään muuttunut eikä siinä ole mitään uutta."
-> Miten auton (jarrutonta max 550kg) koukulla voi olla 75kg O1 peräkärryn aisapainoa?
Siis suomessa.

ja jos O1 kärryn rekisteriotteessa on kokonaispaino max 750kg, niin ei tarvi E kirjainta B taikka C kortin perään, kunhan kortti riittää vetoautolle.

Jos tuo O1 kärryn kokonaismassa on (topiikin otsikon mukainen) 825kg, niin

Niin B-kortilla voi k.o kärryä vetää max 2675 kokonaispainoisella vetoautolla.

Ja tuolla kuorma-auto puolella tulee vielä? enempi ongelmia tuosta O1/825...

"Julle vaan": kun tuon sinun mitsun kokonaispaino on tuo 2800 kg, niin B kortilla voit vetää perinteistä 750kg kärryä, mutta jos kärryn kokonaispaino on tuo uusi 825kg, niin pitää olla korttiin lisää e.......


Ja tuolla kuorma-auto puolella tulee vielä? enempi ongelmia tuosta O1/825...
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty "Mörkö" prototype luokan trial kilpuri. Taipuu myös crossiin. Vaihto halvempaan. lami_ O/M/V Ajoneuvot 11 29.11.2019 22:04
Myydään 33" x 12,5" renkaat 8" x 15" aluilla 6x139,7 jako posujussi O/M/V Renkaat ja vanteet 0 02.07.2015 10:22
Ostetaan 35"-38" renkaat! (ehkä myös nastalliset 33"-35") _JamPPa O/M/V Renkaat ja vanteet 24 18.11.2013 19:32
Ostettu 35",36" tai 37" renkaat 15" reiällä ja 10", vähintään -44 et japsijako vanteet Dectane O/M/V Renkaat ja vanteet 1 19.01.2013 15:02
Myydään RJ Cobra "Stanu luokan kilpuri" Hippo O/M/V Ajoneuvot 3 17.12.2008 19:54


Sivu luotu: 09:01 (GMT +2).