BMW korjaamoelämässä tullut testattua wurtin pineline liuotin ainetta,dpf irti ja toinen pää tukkoon litkut raakana sisälle ja antaa muhia puolipäivää esim. moskat pois ja tulikuumaa vettä virtauksen suuntaan ja paineilmaa perään ja eikun uudelleen litkut sisälle ja likoamaan. 90 % hiukkaspöntöistä saatiin elvytettyä tällä konstilla kuntoon,operaatio on melkosta räpimistä mutta n.1500 e moni säästi tuolla konstilla.Mitä tulee tuohon katsastus pelotteluun niin ei ainakaan vielä ole asemille tulossa mittareita jotka huomaavat päästöistä että dpf puuttuu ja nykyinen huudatustesti ei huomioi muuta kuin savutusta ja obd kautta pitäisi osata lukea vastapaine katsastus asemilla käytössä olevilla yleistestereillä,ei nimittäin onnistu aina niinkuin siellä strömssössä.Toinen murheenkryyni on juuri tuo egr keksintö, tukketunein auto mitä mulla tullut vastaan oli 1.9 tdi audi,imukanavissa pikkurillin pentävä ilmareikä,puhtaana melkein tulitikkuaski menee sisälle.
|