Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #11  
Vanha 27.03.2016, 00:11
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.333
Perusasetus

Pieniä huomioita viime kesän ajojen, noin 300 km, jälkeen...

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Moottori pelasi kuin mikä, mutta jakolaatikko lämpiää pitemmällä reissulla liiaksi. Kuolasi huohottimesta, ja taitaa stefatkin nyt vuotaa, perkele. Täytyy kehitellä sinne lisää öljytilavuutta (vakiona 3.5 litraa), jäähdytintä, jotain. Lyhyemmillä reissuilla, alle 50 km, pärjää kyllä.
Laatikon huohotin oli osin tukossa. Koko laatikko pesty huolellisesti, ei näkynyt mistään vuotoja, vaikka heitin noin 80 km lenkin.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti

Aikaisemmin jo huomasin, että latausjännite on melko matala... Ilman kuormaa 27.6 V ja valojen kanssa 27.2 V, noin. Aloin tutkimaan asiaa vuoden 1969 Leyland-kirjasta, ja tajusin, että lataussäätimestä on mahdollista valita latausjännite. Kätevää ja näppärää. Englantilaiset ovat tehneet jo 60-luvulla elektroonisen lataussäätimen, Japanialaiset käyttivät tolppareleitä vielä 20 vuotta sen jälkeenkin. Menin verstaalle, ja kurottauduin lavan alle moottorin viereen. Johto olikin MED + navassa. Siirsin sen HI + napaan, ja latausjännite nousi sillä tempulla 0.5-0.6 V. Nyt aletaan olemaan oikealla uralla. Laturi ja startti ovat muuten merkkiä Butec, nyt jo unohduksiin painunut Brittiläinen laatumerkki. Oikeasti laadukkaita osia, paljon parempia kuin pimeyden ruhtinaan (Lucas) tuotteet.
Latausjännitteen nosto vanhoilla eri-pari akuilla oli huono ajatus... Vanha 55Ah akku lakkasi ottamasta virtaa vastaan. Kuoli hän. Nyt paikoillaan on uusi UAZiin ostettu 72 Ah akku, sekä työkaverilta kympillä ostettu 100Ah käytetty malli. Hyvin starttaa, pienellä pakkasellakin.

Latausjännite on muutettu taas rauhallisempaan MED+ moodiin...



Kevään korvalla Sisua on taas tarvittu. Verstaan kupeessa olleet koivut kaadettiin, ja pieni veto oli tarpeen. Tuosta hienosti muokatusta kuvasta näkee puun kokoa. Yli 70 cm tyvestä, ja korkeutta riittävästi., 20 metriä?



Ryskis.

Kuvat ovat poikani ottamia. Itse olin Sisun kopissa vinssaamassa, ja katselin metsurien käsimerkkejä. Vaijerin jatkona oli Pajeron vinssissä ollut 11mm blue dyneema köysi, kyllä se jonkun verran kestää vetoa. Mutta ihan täysiä en uskaltanut vetää. Jos naru olisi katkennut, niin olisi saanut pitää toiset talkoot, meinaan kattotalkoot
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
suzukin tuunausta oska80 Maasturiprojektit 39 20.01.2015 23:18
Suzukin ja Pajeron Tuunausta offipete Maasturiprojektit 5 15.10.2007 18:59
Suzuki Jimnyn tuunausta MiggoVilkastus Tekniikka & Jutustelu 11 04.06.2007 08:07
Venäläistä tuunausta.. samisami2 Chit-Chat 3 15.02.2007 11:23
stRangen "tuunausta" pee Tekniikka & Jutustelu 7 18.09.2006 21:07


Sivu luotu: 08:53 (GMT +2).