![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Sähkövehkeet kyllä toimii kun komponenttien laadussa ei tingitä, ja niiden suojaus vedeltä on kunnossa. Murhaavimpia on komponentit jotka pimenee kylmässä ja sit taas toimii kun vähän lämpiävät. Osa sähkövioista loppuisi myös sillä kun valmistajat mitoittaisivat sähköntuoton riittäväksi, ja pihit omistajat viitsisivät pitää huolta/vaihtaa akkua ajoissa eikä vasta sitten kun peli on jo menetetty keskellä yötä. Oikein ihmettelin kun vaihdoin tuossa taannoin jousituksen korkeusantureita Rangeen, ainut ongelma oli mittapään kontaktipinnan kuluminen puhki. (Hiilikalvo) Liitin oli kuin uusi, kuten myös anturi sisältä pl. tuo kuluma. Kuitenkin olleet +200tkm vuodesta 97 auton alla, ja moinen osahan liikkuu kokoajan ajossa.
Aika monesti noissa lenskareissakin ongelman tekee vesi, näissä kun vielä tuo lämpötilavaihtelu on suurta niin suojaukset ovat kovilla. Toki nämäkin ovat herkkiä jännitteenvaihtelulle tai väärälle jännitteelle. Lähtöhetkellä kun ihmettelette valojen välkkymistä niin siinä on herkkä hetki purkeilla menossa. Vähänkin hidasteleva rele / relepari niin jo on ohjaamossa joulukuusi pystyssä. (Sähköt maavirralta omille geniksille) Uudemmissa koneissa tämäkin alkaa olla jo aika hienostunutta mutta paljon on konetta jossa kellarissa käy kunnon SKÄDÄM kun virtalähde vaihtuu. Ja sit on purkit nurin kun joku kärki on vähän nihkeä. ![]()
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|