Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L
Miten 46RH ei kestä sitä tehoa? Kyseisen lootan saa rakennettua kestämään melkeinpä mitä vain, eikä se vakionakaan ole ihan surkea. Muistaakseni käytännön elämässä jossain 700-800Nm-> väännöllä kampuralta ja raskaalla tossulla voi saada aikaan tuhoa vakiolaatikolle.
Dodgen isojen pick-up:ien 5.9 Cumminsin perässä oli alunalkaen 46RH, mikä vaihdettiin myöhemmin 47/48 versioihin - se taas on sama laatikko vähän vahvemmilla sisäosilla. Auto kuitenkin painaa tyhjänä ~1000kg enemmän kuin Jeep, ja toisaalta voi kiskoa 10 tonnin kärryä perässä.
|
Mulla itellä on dodgessa rh47. Ja sekään ei kestä ku hädintuskin vakio väännöt. Toki rakentamalla saa kestämään, mutta empä kirjottanukkaa että saa mersun moottorilla billetti laatikon rikki.
Asia mitä ajoin takaa niin jos jonku tiiselin laittasin bensan tilalle niin se olisi juurikin mersun moniventtiili tiisseli. Ite kylläkin suosin 5konetta ku säästää painossa vähän ja siitäkin saa voimaa ihan törkeesti. Vähä ylempänähän siinä on vääntö alue kun ramin moottorissa että säästää laatikkoa mutta uskon että sillä saa vakio rh:n rikki kun ruuvaa sen mukavaksi.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!