Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Fruehauf-CJ
Muuten joko lujari on hallussa?
"e) muutoskatsastuksessa on esitettävä selvitys hitsauslisäaineista ja hitsaustyöstä sekä muutettujen rakenteiden ja omavalmisteisten kiinnikkeiden lujuudesta."
Minusta nuo vaatimukset pitäisi esittää esimerkin omaisesti niin, että rakennelmasa on varmuutta jottei autoharrastuksesta tule harvojen harrastus.
Joo, tiedänhän minä ettei Trafi osaa
-Epäilen tämän vaatimuksen tulleen kun joku Trafissa on kuullut hitsauksesta-
|
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kala92
Mutta mites tämä:
e) muutoskatsastuksessa on esitettävä
selvitys hitsauslisäaineista ja hitsaustyöstä sekä muutettujen rakenteiden ja omavalmisteisten kiinnikkeiden lujuudesta; hitsaussaumat on esitettävä pintakäsittelemättöminä, ellei katsastajan kanssa ole muuta sovittu.
Kelpaako itse lasketut ja selvitetyt, kuhan saumat on esillä?
Ainakin kun viimeksi asiasta tiedustelin, niin laskut ois kelvannu, jos vaan ois ollu joku joka osaa ne tulkita. Eli tekeekö tämä mahdottomaksi uusien kiinnityspisteiden laittamisen?
|
Eihän tämä ole muuttunut vanhasta oikeastaan millään tavalla? Jos en ihan väärin muista niin taisi olla jopa samalla sanamuodolla sielä vanhoissakin säädöksissä.. tuo ei mielestäni tarkoita, että pitää olla rakennetekniikan insinööri tai DI tai omistaa luokkahitsarin pätevyyttä, vaan sitä että tulee olla valmius esittää jollain sopivaksi katsottavalla tavalla että rakenne on riittävän luja. Esim. alkuperäiset 3mm:n levystä prässätyt tukivarren korvakkeet on vaihdettu 6mm:n tavarasta tehtyihin - tai jotain vastaavaa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.
Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.
Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Viimeksi muokannut Timo_L : 28.09.2015 19:20
|