Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Maniac4x4
Kävin tänään taas pikku ajellulla ja kyllä tuntuu että jotain lukkoa etuperään pitäis alkaa suunnitella.. Joskus aikanaan kuulin paikalliselta koneistajalta että tehdä kartio palat hammaspyöriä vasten ja pultti läpi millä saadaan kiristettyä sopiva kitka.. kuvaa ei tuollaisesta löydy mutta tuossa on video mistä näkyy perän sisukset ja noille avoimille puolin siis kartion muotoiset palat jostain kovasta teräksestä onko se mokkia tai vastaavaa? ja porataan tuosta keskitapin läpi reikä ja pultti kartiopalojen välille.. Tällä on tietysti varmaan se ominaisuus että sitten kun pyörähtää kunnolla tyhjää niin sen jälkeen luistaa helpommin ja taas sais kiristellä.. oishan tuo jännä ainakin kokeilla 
|
Mikäs siinä jos tykkää purkaa ja kasata, mutta jo pelkästään tuon ristitapin poraamisen takia unohtaisin. Jos siihen reiän saa tehtyä, niin kestääkö sitten mitään? Tä on tietty auton ja mönkijän välimuoto, ettei ihan niin kovilla ole.
Eikös ASD ole hydraulipaineella kiristyvä kitkalukko? Tuohon manuaalikäyttö niin luulis tämänpainoisessa kopperossa kestävän/pitävän? Saako mersun perään muita lukkoja? Kytkettävän lukon kanssa ei välttämättä tarvitse ohjaukseen lisää voimaa.
Lainaus:
Lukko edessä jäykistää ohjausta varmaan liikaakin mutta siihen rupesin miettimään miten onnistuis tehdä ohjaus veneen hydrauliohjauksella.
alla linkki minkälaista meinasin.. tai vastaavaa. laitaakaapa infoa voiko tuollainen toimia tai riittääkö teho?
|
Eikös tässä ole jonkinlainen ohjaustehostin? Jos tehostus on ennen hammastankoa, tulee jossain kohtaa hammastangon kesto vastaan vaikka voimaa lisäisi. Tuollainen perämoottorin hydrauliohjaus ei tuo voimaa sen kummemmin lisää, kyllähän jos jaksaa ja ehtii rattia pyörittämään niin voimaa tulee..
Yks vaihtoehto tämmönen tehostin:
http://www.heystee-automotive.com/parts/pas/pas.htm jos vaan joku tekee vastaavaa sopivassa kokoluokassa?
Tai ohjaustehostetut mönkijät?, ei varmaan ihan halpoja mutta miten toimivat?