Tavallisiin autoihin menee maalia niin naurettavan vähän, että se ei sinänsä tunnu oikein missään jos samalla maalaa muutakin.
Jos hintaan nähden hyvä tulos on tavoitteena, pitäs minimoida sähläys. Koska auton kunnollisessa maalauksessa on kuitenkin aika kova työ hiomisineen, hiekkapuhalluksineen jne. mielestäni tehoa hommaan saisi jos joku kokenut aina sanoisi miten edetään ja vähemmän kokenut vaan auttaisi esim. hiomalla, teippaamalla ja pesemällä autoa.
Itse nään autoissa välillä aivan älyttömän tunarimaisia ruostekohtien maalauksia. Jos mulla olis hiekkapuhallusvekottimet valmiina käytössä, jossain 15 minuutissa hiekkapuhaltaisin aika saamarin moisen määrän ruostetta autosta mikäli ongelmakohdat olis vaikka etukäteen merkattu merkkausvärillä. Näihin pensselillä kunnollista ruosteenestimaalia. Itse olen käyttänyt Zingaa ja se on muuten hyvää, mutta päällemaalauksen voi tunaroida varsinkin kaksikomponenttimaaleilla ja liian paksuilla kerroksilla.
Wurth Rost Stop sopii pensselimaalattuna sellaiseen käyttöön jos ei ole tiedossa minkälainen maalaus on päälle tulossa. Sitä saa Puuilosta.
Maalejen hinta muodostuu mun tapauksessa niin, että mitä maaleja tarvin vaikka parin vuoden aikana ja niistä otan myös auton maalaukseen. Tällä hetkellä puuttuu lähinnä pintamaalia, jossa olen viimeaikoina kallistunut kaksikomponentti uretaanimaalin. Siinä on se huono puoli kun kovetin vanhenee aika pian ja on ikävä jos kymmenen litran maalisetistä jää paljon käyttämättä kun ei kerinnytkään maalailemaan. Hintaa tulee sitä kautta jos on monia maalityyppejä ja ne meinaa vanheta.
Viimeksi muokannut tekniikkamies : 14.06.2015 22:29
|