Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fomoko
Halvoin ja hölmöin helpotus lievillä korotuksilla kartsun kulmaan on laskea jakolootan päätä, eli jakolaatikon ja rungon väliin jotain palikkaa...
|
Tosin silloin pitäisi myös akselilla nostaa pinionia ylöspäin, jotta pinionin ja jakolaatikon hännän kulma pysyy samana. Muuten täristää helposti siltikin..
Lainaus:
Kerroppa vähän tarkemmin? Eikös se jakolaatikko olekkaan kiinni tässätapauksessa päävaihteistossa eli automaatissa?. Ja meneekö tuo 3,5" wrankuissa vielä lievästä korotuksesta. Pitää tutkia videolinkkejä kunhan pääsen oikeelle tietokoneelle.
|
Kyllä kaikissa Wranglereissa jakolaatikko on kiinni päävaihteistossa. Itse asiassa, en tiedä onko missään vanhemmassakaan Jeepissä (full- size Jeepit) erillistä jakolaatikkoa.. käsittääkseni kaikissa on kiinni vaihteistossa. Vanhemmista CJ:stä en tiedä.
3.5" ei ole Wranglerissa lievä korotus, ainakaan jos takakardaanin kulmasta on kiinni. Jo XJ:ssä 3" alkaa olla raja missä SYE + tuplaristikkokardaani alkaa yleensä olla tarpeen, YJ- ja TJ Wranglerissa pari tuumaa voi riittää takakardaaniongelmiin. Tämäkin tuntuu olevan henkimaailman juttuja, koska joskus voi olla enemmänkin korotusta ilman ongelmia, toisissa jo pieni korotus aiheuttaa värinöitä.