Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.03.2015, 07:54
Snow Snow ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 07.03.15
Sijainti: Vantaa, Suomi
Viestit: 4
Perusasetus

G-Mersu Saksasta


Huomenta,

Yritin ettiä palstan haualla aikaisempia ketjuja, mutta en löytänyt hakemaani joten ajattelin kysäisästä täällä kun vaikuttaa siltä että tietoa löytyy.

Ideana on lähteä hakemaan Saksasta G:tä. Tarkka malli on vielä auki, eli korin, vm ja moottorin suhteen otetaan ehdotuksia vastaan budjetin puitteissa (n. 8-10k€).

G-mersuja olen aikaisemmin ajanut, mutta en ole omistanut yhtään joten tekniikan tuntemus on aika pintapuolista. Lisäksi en ole aijemmin hakenut Saksasta autoa, joten sekin vähän mietityttää.

Olen lueskellut paljon juttuja tältä palstalta ja haastatellut tuttuja jotka ovat auton Saksasta hakeneet, mutta jotenkin tuntuu että avoimien kysymysten määrä senkun kasvaa.

Kysymyksiä:

-Mitä kannattaa hoitaa ennen lähtöä? (Tarjoukset, vakuutukset jne)

-Tinkiminen ja maksaminen? (Olen kuullut että käteinen on ainoa järkevä vaihtoehto ja hinta ei paljoa tipu?)

-Mitä/miten tulee tarkastaa tekniikka, jotta ei tule yllätyksiä?
-Saksan pään byrokratia? (Rekkari/kilvet jne)
-Mitä tulee tarkastaa jotta ei osta varastettua autoa (runkonumeroiden tarkempi sijainti -> palopelti?)

-Suomen pään byro ja kustannukset?
Kävin tutustumassa tullin päätöksiin, mutta G tuntuis olevan aika harvinainen tuontiauto, joten en löytänyt vastaavaa tapausta. Oma arvio olisi noin 2k€???

Kannattaako rekiteröidä pakettiautoksi? (Mahdollisuus laittaa firman nimiiin.) Onko katsastuksen suhteen odotettavissa yllätyksiä ja mitä homma tulee kustantamaan.

Rättikattoinen Wulf houkuttais kuin tryffeli pientä sikaa, vaikka tiedän että siinä ei ole mitään järkeä. No jos tulee sorruttua niin saako tuon ilman tappelua kilpiin?

Mikä moottori/kori/vm on järkevä huollon kannalta.

Muuta?

Kiitos vastanneille jo etukäteen!!! Kysymyksiä tulee vasmasti lisää ja kirjoittelen reissusta raportin jos ja kun se toteutuu.

-Snow

Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Renkaita saksasta... Russel Tekniikka & Jutustelu 5 21.05.2016 15:55
Wrankku saksasta... Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 19 01.02.2010 03:49
G Mersu Saksasta Tekniikka & Jutustelu 5 06.06.2005 18:39
Hiluxi saksasta Jeeper Chit-Chat 12 25.01.2005 12:06
Maasturi Saksasta? Sharedoc Tekniikka & Jutustelu 16 27.09.2004 12:18


Sivu luotu: 10:18 (GMT +2).