Ok.. Eli wanhakin diesel krematorio muuttuisi mahdollisesti liian kipakaksi jalalla hallita! Outoa!

Voi tosiaan noin olla ja tuo on itselle ollutkin se suurin kysymysmerkki.. Mutta sitten jos ajattelee että sen noin puolentoistasentin (karkea arvio) karan liikkeen saisi koko kaasupolkimen laajuiselle liikkeelle niin.. en tiedä..!? Kyllähän sen pitäisi täysin lineaarisesti uskoa kaasupolkimen liikettä ilman ryntäilyjä, toisin kun esim. reikäletkussa/turbopatentti joka kun ahtamisen makuun pääsee niin samalla kaasulla syöttö vaan kasvaa kunnes happea rajoitetaan läpällä. Tuo onkin tuollaisen viritelmän paskin puoli, huomasin kun tuotakin joskus testailin ja ajaessa kun lopultakin yksimielisyyteen auton kanssa ajonopeudesta päästiin niin mentiin tyyliin 100km/h ja kaasua oli painettu tyyliin 3mm..

Loppukaasulla ei käytännössä juuri mitään enää tehnytkään!
Joo.. Enpä tiedä, alkaa tuntua että autossa on liian vähän vikaa ja ehjättävää kun joutaa tälläisiä sottailemaan!
Bj-40/76 Eikös bj:n pumpussa max.kierrokset ole rajoitettu kuitenkin jollain muulla kun tuolla kalvohässäkällä?? Prkules kun ei viitti etsiä mutta täälläkin on bertan pumpusta kyllä ruuvattu lisää kierroksia ja mielestäni sen säätö oli jostain sieltä syöttöruuvin/kalvohässäkän alapuolelta, saiko siitä ruuvista lisää esijännitystä johonkin keskipakosäätöön joka taas salli lisää kierroksia? Eli silloinhan tuon ropaaminen ei vaikuttaisi max. kierroksiin millään lailla..
Tämä siis uudemman mallisessa bj:n pumpussa jossa ei ole omaa öljytilaa eikä minkään valtakunnan mekaanista yhteyttä kaasupolkimeen, vain kaasuläpältä tulevat kaksi ohjausletkua jotka ilmanpaine eroilla parhaansa mukaan säätelevät syöttöä tuon kalvon avustuksella.
Pitää vielä haudutella ajatusta.. Ehkä se vielä tästä menee ohi!