Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester
Siinä kilvessä (Manufacturer Plate) on stanssattu VIN, joten modailut voi olla katsurin silmissä punainen vaate. Kun kilven taustapuolen näyttämällä katsuri sen hyväksyi, niin mitä turhaa alkaa viritellä ja herättää epäilyksiä petosyrityksestä. 
|
Juuri siksi, että ei joka vuosi tarvitse tapella samasta asiasta.. jos tekee kilven ennenkuin menee leimalle
Lainaus:
Kilvessä oleva yhdistelmän maksimipaino oli 5900kg ja autolla max 2400, joten 3500kg tulee vetopainoksi. Sulla on 5,9L kone ja niissä taitaa olla pienemmät painot juuri niin kuin sanot. Just oon leimannu kaksi ZJ:tä (4.0L ja 5,2L molemmat -93:ia) täysillä vetomassoilla ihan kilpien mukaan.
|
Minulla on 5800kg/ 2440kg -> 3360. Samoja lukuja olen nähnyt kyllä myös 4.0 ja 5.2 koneisissa. Olisiko taas tuo '96 sitten se ratkaiseva vuosi kun on muutos tullut?
Lainaus:
Jenkkilän Class IV:n mukaan max. vetopaino on 6500lbs (n. 2948kg).
|
Jenkeissä 5.2 koneisessa on suurin vetomassa. Muistin tosiaan hieman väärin, 5.2 on class IV painoajakavalla koukulla 6500lbs.
Class III koukulla 5000lbs (ei 5500lbs) - 5.9 on aina max. 5000lbs (sähköflektin takia valmistaja on sitä mieltä että jäähdytysteho ei riitä isommalle vetomassalle), 4.0 koneella tietääkseni sama 5k lbs ja enempää ei saa.
Täällä Euroopassa on ylipäätään näitten pikkuautojen vetomassat ihan toista luokkaa kuin jenkeissä, siellä ollaan paljon varovaisempia. Toisaalta siellä ei ole mikään pakko että trailerissa on jarrut, eli esim. 5.2 ZJ:llä saisi laillisesti vetää 6500lbs. kärryä ilman trailerijarruja

Kovin moni tosin ei taida olla niin hullu, että yrittäisi..