Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #7  
Vanha 25.01.2015, 20:31
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.383
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mparty Näytä viesti
No esim tästä kytkiksestä mallia? http://www.solorb.com/elect/pwm/pwm2/
Tein juuri kyseisen kytkiksen mukaan säätimen joskus kauan sitten tasavirtamoottorista ilmanvaihdon puhallinta ohjaamaan. Fetti oli muistaakseni joku muu, se ei ole siinä niin tarkkaa, kunhan maksimivirran kesto riittää. Kokeilin kytkentää Volvon flektillä ja toimii kuten on ajateltu. Tallissa pitäisi vieläkin jossakin laatikossa olla koekytkentälevyllä säätimen kokeiluproto.

PWM-ohjaus ja fetti kytkimenä on toki monimutkaisempi, mutta hyötysuhteeltaan ihan eri luokkaa kuin etuvastukset. PWM-säätimessä ei hukata sähköä lämmöksi, kun fetti ajetaan joko täysin auki tai täysin johtavaksi, työjakson leveys vain vaihtelee tehontarpeen mukaan.

Voi tällaisen Arduinollakin tehdä, kun tuottaa sillä PWM:ää, jolla ohjaa kytkinfettiä. Tulee vaan isompi ja lopulta myös monimutkaisempi kytkentä kuin tässä linkin mukaisessa ratkaisussa. Ainakin minun mielestä
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Flektin valinta Getter Tekniikka & Jutustelu 4 14.01.2015 22:59
Myyty ** Kierrosluvun rajoitin ja mittari ** MakeO O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 06.10.2013 13:31
rangen flektin irroitus vesku.r Tekniikka & Jutustelu 5 20.07.2007 12:08
O: Flektin siivet JAMANT O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 07.02.2007 20:47
Patrollissa ei löytynnyt kierrosluvun rajoitinta Ari.15 Tekniikka & Jutustelu 4 21.06.2005 10:10


Sivu luotu: 14:43 (GMT +2).