![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Viritetyn Roverin V8sin laturi pyörisi 6500rpm moottorikierroksilla sen 22 500rpm. Hihnapyörän halkasija on 49mm ja kampiakselin pyörän mitta 170mm. Tuo pyörä tuli laturin mukana ja en uskalla sitä kyllä paikalle laittaa ja kokeilla kun laturi leikkaa kiinni tai palaa.
Laskin että jos moottori ottaisi vakiona sen 5000rpm niin se laturi kiertäisi 17 300rpm. Ja tuon hihnapyörän pitäs olla ihan oikea tuohon. Toimivasta vakio autosta se on otettu pois. 65mm pyörällä saisin rajattua kierrokset vajaaseen 17 000rpm kun moottorissa 6500rpm. Kyllä munkin mielestä 17 000rpm on vielä korkealla puolella. Luulisi että tohtisi ottaa vieläkin tuhansia kierroksia pois. Laturi pyörisi vielä tuolla 65mm pyörällä ja 700rpm tyhjäkäynnillä +1800rpm Jolloinka lataus voi olla minimaalista jo? |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu hiluksiin laturin hihnapyörä tai koko laturi | tieto | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 15.10.2013 19:57 |
Mistä moniurahihna | Mika.U | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 30.09.2011 19:11 |
Apua, laturin hihnapyörä! | Liffi | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 25.10.2006 18:55 |
M: Jeep 4.0l moniurahihna, uusi | HEKULIINI | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 03.04.2006 08:47 |